بیانیه دبیرکل مجمع مجالس آسیایی درخصوص حمله اخیر رژیم اسراییل علیه غزه

۲۷ آبان ،

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی درخصوص حمله اخیر رژیم اسراییل علیه غزه بیانیه داد.

درمتن این بیانیه که نسخه‌ای از آن برای خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ارسال شده آمده است: یک بار دیگر رژیم اسراییل سیاست ماجراجویانه‌ای را آغاز کرده که منجر به نتیجه فاجعه‌بار انسانی، اقتصادی و اجتماعی برای مردم منطقه خواهد شد. در طول چند روز قبل نیروهای اشغالگیر اسراییلی در تضاد آشکار با هنجارهای بین‌المللی از زمین، دریا و هوا در حال حمله به مردم بی‌گناه غزه می باشند که این حملات بدون سبب منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر از فلسطینیان شده است. رژیم صهیونیستی هم‌چنین تهدید کرده که دوباره غزه را اشغال خواهد کرد. تهاجم اخیر اسراییل باید به طور قاطعانه از سوی جامعه بین‌المللی مورد محکومیت قرار گیرد.

مجمع مجالس آسیایی همواره در حمایت از فلسطین و حقوق فلسطینیان مواضع اصولی اتخاذ کرده است. این مجمع جنایات و قساوت‌های اسراییل در غزه و ساحل غربی را با شدیدترین لحن مورد نکوهش قرار داده است. هم‌چنین حمله اسراییل به کشتی حامل کمک برای مردم غزه که به طور غیرقانونی تحت محاصره بودند توسط این مجمع محکوم شده است.

دبیرکل مجمع مجالس آسیایی از شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌خواهد تا بر اساس منشور ملل متحد به وظایف خود عمل کرده و ضمن محکومیت حمله اسراییل به غزه، اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از حملات بیشتر علیه فلسطینیان که ممکن است به فاجعه انسانی در منطقه منجر شود اتخاذ کند. دبیرکل هم‌چنین از سازمان‌های بشردوستانه بین‌المللی و اعضای ملل متحد می‌خواهد تا کمک‌های انسانی خود را جهت مردم بی‌دفاع غزه که به طور مداوم تحت حمله اسراییل می باشند ارسال کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.