بیانیه ضد ایرانی شورای همکاری و آمریکا

وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس و آمریکا در پایان نشست مشترک خود در شهر نیویورک علیه ایران بیانیه صادر کردند.

به گزارش فارس، روزنامه الوسط چاپ بحرین نوشت: وزیران امور خارجه شورای همکاری خلیج فارس شنبه شب نشست مشترکی را با هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا در حاشیه شصت و هفتمین اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحده در نیویورک برگزار کردند.

الوسط افزود: وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری و آمریکا در این نشست بیانیه ای را صادر و در آن آنچه را حمایت مالی و تسلیحاتی ایران از نظام سوریه و دخالت مداوم ایران در امور داخلی کشورهای شورای همکاری خواندند، محکوم کردند.

این روزنامه نوشت: وزیر امور خارجه کشورهای شورای همکاری و آمریکا در این بیانیه از ایران خواستند تا به موازین بین‌المللی در این زمینه احترام بگذارند.

به نوشته الوسط، این وزیران همچنین به اهمیت مبارزه با دزدی دریایی اشاره کرده و از پیشرفت صورت گرفته در ایجاد مرکز عملیات دریایی در بحرین مطلع شدند و بر حمایت خود از تلاش‌ها برای محافظت از گذرگاه‌های آبی بین‌المللی و جلوگیری از هرگونه تهدید احتمالی برای بستن تنگه هرمز تاکید کردند و مخالفت خود را با تروریست و افراط گرایی از هر نوع ابراز داشتند.

وزرای شورای همکاری خلیج فارس در پایان این نشست همچنین درباره اهمیت برگزاری چنین نشست هایی که بر تقویت همکاری و هماهنگی بین دوطرف تاکید دارد، توافق نظر کردند. 


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.