بیانیه وزرای کار عضو جنبش عدم تعهد

۲۶خردادماه،

هفتمین نشست وزرای کار عضو جنبش عدم تعهد در حاشیه یکصد و دومین کنفرانس بین‌المللی کار با صدور بیانیه نهایی وزرای کار عضو جنبش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این بیانیه آمده است: وزرای کار کشورهای عضو جنبش‌عدم تعهد طی یکصد و یکمین نشست کنفرانس بین‌المللی کار که در روزهای ۵ لغایت ۲۰ ژوئن ۲۰۲۴ (۱۵-۳۰ خرداد ) در ژنو برگزار شد، تشکیل جلسه داده و در خصوص موضوعات مورد نظر و نگرانیهای موجود هم اندیشی کردند.

وزرای کار از تلاشهای مدیر کل برای تبدیل سازمان به یک مرکز برتری فنی جهت دنیای کار قدردانی کرده و از پیشنهادات مدیر کل برای اصلاح ساختار سازمان بین‌المللی کار که به سیصد و هفدهمین نشست هیأت مدیره سازمان‌بین المللی کار ارائه شد، استقبال می‌کنند.

همچنین وزرا با اعلام حمایت از اصلاحات پیشنهاد شده، ابراز امیدواری کرده اند که آثار ملموس آن را بر کارکرد دبیرخانه با هدف بهبود کارایی و اثربخشی وسیع سازمان ملاحظه کنند.

به گزارش ایسنا، درهفتمین نشست وزرای کار عضو جنبش عدم تعهد، وزیر کار کشورمان نیز طی سخنانی بر ضرورت حضور کشورهای عضو عدم تعهد در تصمیمات سازمان بین‌المللی کار تأکید کرد.

همچنین به پیشنهاد ایران و موافقت اعضاء مقرر شد تا جنبش عدم تعهد با هدف تاثیرگذاری بیشتر بر تصمیمات سازمان، بیانیه ای را در یکصد و سومین کنفرانس بین المللی کار در سال آینده در سطح نمایندگی های مقیم ژنو تهیه و ارائه کند.

در پایان این نشست بیانیه وزرای کار جنبش عدم تعهد که از مدت ها قبل توسط کارشناسان ارشد در ژنو مذاکره شده بود، به تصویب رسید.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.