بیانیه کاخ سفید درباره گفت‌وگوی تلفنی اوباما و پوتین درباره سوریه

 کاخ سفید علیرغم تأکید روسیه به مخالفت با تحریم رئیس‌جمهور سوریه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهور روسیه در گفت‌وگو تلفنی به رئیس‌جمهور آمریکا وعده داده که در مسئله سوریه با وی همکاری کند.
به گزارش  شبکه “فرانس‌۲۴″، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که “ولادیمیر پوتین” رئیس‌جمهوری روسیه روز گذشته در یک تماس تلفنی با “باراک اوباما” رئیس‌جمهوری آمریکا موافقت کرد تا به آمریکا در یافتن راهی برای تحولات سوریه همکاری کند.

بر اساس این گزارش، کرملین تأکید کرده است که در آستانه رأی‌گیری شورای امنیت سازمان ملل در خصوص مسئله سوریه، اختلافاتی وجود دارد و به احتمال بسیار زیاد، روسیه قطعنامه غرب که خواستار تحریم “بشار اسد” رئیس‌جمهوری سوریه است را وتو خواهد کرد.

پوتین و اوباما در خصوص بمب‌گذاری تروریستی روز گذشته در سوریه که منجر به کشته شدن سه تن از مقامات مهم سوریه شد بحث و گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرد: روسای جمهور دو کشور در خصوص افزایش خشونت‌ها در سوریه گفت‌وگو کردند و بر لزوم حمایت از گذار سیاسی در سوریه تأکید کردند که این مسئله هدف مشترک ما برای پایان دادن به خشونت‌ها و جلوگیری از بدتر شدن اوضاع در سوریه است.

این بیانیه می افزاید: آنها به اختلافات دولت‌های ما درباره مسئله سوریه اشاره کردند اما توافق کردند که در جهت یافتن یک راه‌حل همکاری کنند.

“دیمیتری پسکوف” سخنگوی کرمیلین اعلام کرد: اختلافاتی در رویکردها وجود دارد که این مسئله نگرانی‌هایی در خصوص گام‌های عملی که در جهت رسیدن به یک راه‌حل برای سوریه اتخاذ می‌شود، به وجود می‌آورد.

پسکوف در خصوص گفت‌وگوی تلفنی اوباما و پوتین گفت که این گفت‌وگو نشان داد که روسای جمهور دو کشور ایده مشترکی درباره وضعیت کلی سوریه داشتند و در خصوص هدف نهایی رسیدن به یک راه‌حل موافقت کردند اما هیچ گونه توضیحی درباره موافقت روسیه با اعمال فشار بیشتر به اسد یا حمایت روسیه از اصرار اوباما برای تحمیل تحریم های بیشتر علیه دولت سوریه ارائه نداد.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.