بیشترین احتکار در مواد غذایی، شوینده ها و لوازم خانگی

۱۷م دیماه ،

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بیشترین احتکار از اواسط مهر تاکنون به مواد غذایی ، شوینده ها و لوازم خانگی و لاستیک مربوط است.

مجتبی فراهانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفت : طرح تشدید بازرسی ها از اواسط مهر در ۳۱ استان آغاز و بیش از ۷۷۰ هزار مورد بازرسی انجام شده است.
وی افزود : در این مدت ۱۰۵ هزار بازرسی از مواد لبنی ، ۷۵ هزار مورد از مواد شوینده ، ۶۰ هزار بازرسی از لوازم خانگی ، ۶۱ هزار مورد از مصالح ساختمانی ، ۳۹ هزار بازرسی از مواد غذایی ، ۲۵ هزار مورد  از پتروشیمی ها ، ۴۰ هزار بار از  لاستیک و ۲۲ هزار مورد بازرسی از خودرو انجام شده است.
وی گفت: در مجموع ۲۵ هزار پرونده گرانفروشی ، ۱۷ هزار مورد درج نشدن قیمت ، ۱۷۰ پرونده اختفای کالا و ۲۹۰ پرونده احتکار  به میزان تخلف بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان به تعزیرات ارسال شده است.
فراهانی با بیان اینکه  ۱۵ هزار انبار و سردخانه را هر ماه از نظر موجودی کنترل می کنیم ، افزود : آبان امسال ۲۲ هزار بازرسی از آنها انجام شده و از نظر اعلام نکردن موجودی و احتکار ۲۳۶ پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۶ میلیارد تومان به تعزیرات ارسال شده است. 

تخلف ۲۲۶ میلیارد تومانی شرکت های وارد کننده خودرو

معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : در چند ماه اخیر برای بعضی شرکت های وارد کننده خودرو پرونده تخلف به میزان ۲۲۶میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است.

مجتبی فراهانی گفت: در بخش خودرو ۲۲ هزار مورد بازرسی انجام و ۸۰۰ پرونده از اواسط مهر تشکیل شده و برای نمایشگاه های فروش خودرو و نمایندگی های خودروسازان داخلی ۱۰ میلیارد تومان تخلف ثبت شده است.
وی با بیان اینکه بعضی شرکت های پتروشیمی و فلزی و فولادی موظف به عرضه محصولات در بورس می باشند ، گفت: ۱۴ پرونده عرضه خارج از شبکه و گرانفروشی با تخلف ۷۰۰ میلیارد تومان برای پتروشیمی ها به تعزیرات ارسال شده است.
فرهانی گفت: در بخش محصولات فولادی و فلزی ۱۰ پرونده به ارزش ۸۰۰ میلیارد تومان تخلف ارائه شده است.
وی در باره مواد لبنی هم افزود : بازرسی های ویژه ای از صنایع لبنی داریم و ۳۵ پرونده گرانفروشی به ارزش تخلف ۵ میلیارد تومان در دو ماه اخیر برای تعزیرات ارسال شده که سبب کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت مواد لبنی شده است.
معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بزرگترین پرونده های تخلف مربوط به مواد پتروشیمی ، خودروهای وارداتی و مواد لبنی است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.