بیشترین تصادف موتوری‌ها در کجاست؟

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 بیشترین تصادف موتوری‌ها در کجاست؟

بیشترین تصادف موتوری‌ها در کجاست؟

ممتازنیوز: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: موتورسواران و عابران پیاده ۷۲ درصد کشته‌های تصادفات رانندگی پایتخت هستند!

به گزارش ممتازنیوز، سردار حسین رحیمی با اشاره به تصادفات عابران پیاده در پایتخت گفت: آمارها نشان می‌دهد ۴۶ درصد تصادفات فوتی و ۳۰ درصد تصادفات جرحی پایتخت در سال جاری متعلق به عابران پیاده و ۲۶ درصد تصادفات فوتی و ۵۷ درصد تصادفات جرحی پایتخت متعلق به موتورسیکلت سواران بوده است.
وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تصادفات فوتی و ۱٫۷ درصدی تصادفات جرحی عابران پیاده در سال جاری افزود: در عین حال تصادفات فوتی موتورسواران نیز ۴۷ درصد و جرحی آنها نیز ۴٫۴ درصد امسال کاهش داشته است.
رییس پلیس راهور تهران بیشترین علت تامه تصادفات عابران پیاده را عدم توجه به جلو و پس از آن با اختلافی حدود ۶۰ درصد عدم رعایت حق تقدم عنوان کرد و گفت:‌ در عین حال سهم تقصیر عابران پیاده در علت تامه تصادفات ۸٫۹ درصد بوده است.
به گفته وی بیشترین وضعیت عابران پیاده در تصادفات با حدود ۶۰ درصد عبور از عرض راه از مسیر مجاز، ۱۳ درصد عبور از عرض راه از مسیر غیرمجاز بوده است.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه بیشترین علت تامه تصادفات موتورسواران مقصر عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، حرکت در خلاف جهت و عبور از محل ممنوع بوده است، به ایسنا گفت: در عین حال آمارها نشان می‌دهد موتورسواران در پنج درصد تصادفات خسارتی، ۴۷٫۹ تصادفات جرحی و ۵۸ درصد تصادفات فوتی مقصر بوده‌اند.
به گفته وی مناطق ۶، ۴ و ۱۲ به ترتیب بیشترین مناطقی بودند که موتورسیکلت سواران در آنها تصادف کردند.
رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه مجموع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی موتورسواران نسبت به سال گذشته ۶۶ فقره معادل دو درصد کاهش داشته است گفت: بدین ترتیب باید گفت فرهنگ سازی صورت گرفته در بخش موتورسواران توانسته است نقش موثری در کاهش کشته‌ها و مجروحان تصادف با موتورسیکلت داشته باشد هرچند که در این راه باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.