بیشتر دانشجویان خارجی در موسسه جامع المصطفی قرار دارد

جامع المصطفی، پیام نور و دانشگاه آزاد بیشترین دانشجوی خارجی را دارند.

حسنی مدیر کل گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران گفت: برخی از شعب دانشگاه های داخلی با شعب دانشگاهی حاشیه کشور در ارتباط هستند.
 
وی افزود: این ارتباط در رشته های اولویت دار و رشته هایی است که برنامه آن از پیش؛ پیش بینی شده بود تا بتوانیم توانمندی خود را با کشورهای مطرح و دانشگاه های مطرح دنیا بیان کنیم.
 
حسنی تصریح کرد: البته دوره های مشترک هم در داخل و هم در خارج از کشور مطرح می شود که ۴۰ مورد در خارج و ۱۰ یا ۱۵ مورد در داخل است.
 
حسنی تصریح کرد: دانشگاه پیام نور دانشگاه آزاد و مؤسسه جامع المصطفی العالمیه بیشترین شعب را در خارج از کشور دارند که بیش از ۲۴ هزار دانشجوی خارجی در این شعب مشغول تحصیل هستند.
 
**مؤسسه جامع المصطفی با ۲۴ دانشجوی خارجی در صدر قرار دارد.
 
حسنی در ادامه گفت: البته تعداد ۲۴ هزار دانشجوی خارجی جدای از آن تعداد ۴ هزار دانشجوی خارجی که در دانشگاه ها بوده هستند چنانچه این تنها در موسسه جامع المصطفی ۲۴ هزار دانشجوی خارجی که ۱۲ هزار در داخل از کشور و ۱۰ هزار در خارج از کشور مشغول تحصیل هستند و ما باید تعداد دانشجویان در سایر مراکز آموزش عالی داخل و خارج را به ۲۵۰ هزار نفر برسانیم.
امیرکبیر به دنبال درخواست مجوز و دانشگاه تهران نیز در ۲ کشور مجوز دارند./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.