بیشتر کودکان مصروع در مدارس عادی قابل آموزش می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

بیشتر کودکان مبتلا iبه صرع اختلال هوشبر بالای ۸۰ دارند و در میان این کودکان میتوان اشخاص تیز هوش را نیز ملاحظه نمود.

لیلا اکرمی، کارشناس ارشد روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  بیشتر کودکان مبتلا iبه صرع در مدارس عادی قابل آموزش می باشند و تعداد کمی از آنها که حاوی مشکلات شدید یادگیری می باشند مانند کودکان مبتلا iبه صرع شقیقه ای و صرع بزرگ نیاز iبه حضور در مدارس ویژه دارند.

وی گفت: نتیجه تحقیقات مختلف نشان می دهد بیشتر کودکان با اختلال صرع هوشبر بالای ۸۰ دارند و در میان این کودکان می توان اشخاص تیز هوش را نیز ملاحظه نمود.

اکرمی تصریح نمود: مشکلات یادگیری این کودکان با مسائل اجتماعی، شدت و تعداد حملات صرع، بی ثباتی خلقی و عاطفی، اختلالات زبان، مشکلات توجه و تمرکز، بروز حملات تشنج، عدم آگاهی معلمان از اختلال صرع و عدم ارائه راهکارهای مناسب آموزشی و برخورد مناسب با این کودکان انتظار بعضی از معلمان و والدین از این کودکان برای داشتن مشکل در انجام تکالیف درسی که سبب عدم اعتماد iبه نفس در آنها می گردد ارتباط دارد.

این کارشناس ارشد روان شناسی اظهار نمود: بروز حملات و تاثیرات جانبی بعضی از داروها می تواند بر تمرکز حواس و پیشرفت یادگیری آنها تاثیر منفی داشته باشد. افزایش آگاهی مربیان والدین این کودکان، از ماهیت صریح و ارائه راه کارهای آموزشی مناسب ضروری است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.