بیشتر کولیت ها تا دو سالگی بهبود می یابد

۲۴اردیبهشت،

رییس هشتمین همایش سالیانه انجمن گوارش و کبد کودکان گفت: بیشتر کودکانی که در دوره شیرخواری بعد از مصرف شیر خشک یا حتی گاهی شیرمادر دچار کولیت می شوند تا دو سالگی بهبود می یابند.

دکتر غلامرضا خاتمی رئیس هشتمین همایش سالیانه انجمن گوارش و کبد کودکان در گفتگو با خبرنگا ر علمی باشگاه خبرنگاران افزود: در زمینه شیرخشک های رژیمی برای کودکان کمبودی نداریم و این شیرخشک ها در دسترس می باشند. تعدادی از  کودکان مصرف کننده شیر خشک به کولیت مبتلا می‌شوند در این موارد شیرخشک رژیمی تجویز می گردد.

وی آلرژی، عفونت روده و انگل را از جمله دلایل ابتلا به کولیت عنوان کرد و گفت:  بیشتر کودکانی که در دوره شیرخواری بعد از مصرف شیر خشک یا حتی گاهی شیرمادر دچار کولیت می شوند تا دو سالگی بهبود می یابند. گاهی نیزاین کولیت تا پنچ سالگی نیز باقی می ماند که بعد از آن بهبود می یابد.

این فوق تخصص گوارش و کبد کودکان با بیان اینکه طول دوره بیماری در کولیت مزمن طولانی بوده و نیاز به دارودرمانی عنوان کرد: کولیت آلرژیک شایع بوده ولی کولیت مزمن چندان شایع نیست.

 اگر کودک از شیرمادر هم تغذیه کند، رژیم غذایی نیز برای مادر تجویز می گردد و مادر نباید از شیرپاستوریزه استفاده کند و این در بهبود کولیت بسیار موثر است.

لازم به ذکر است: هشتمین همایش سالیانه انجمن فوق تخصصی گوارش و کبد کودکان ۱ تا ۳ خرداد در دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می گردد. بیماری های شایع گوارش و کبد کودکان از جمله دل درد، ریفلاکس، آلرژی، کولیت از مهمترین محورهای مورد بحث در این همایش است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.