بیش از نیمی از “تهرانی‌ها” نگران ابتلا به کرونا نیستند

نتایج نظرسنجی تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) از شهروندان تهرانی نشان می‌دهد بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیاد از ابتلای خود و خانواده به کرونا ندارند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نظرسنجی تلفنی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) با اندازه نمونه ۹۲۸ نفر در مناطق ۲۲ گانه، به سفارش دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران در تاریخ ۱۲ تا ۱۴ اسفند ماهاجرا شده است.

در این نظرسنجی از ساکنین شهر تهران پرسیده شده است «تا چه اندازه نگران ابتلای خود یا خانواده‌تان به کرونا هستید؟» و «آیا شما و خانواده‌تان به اقلام بهداشتی مانند مواد شوینده و ضد عفونی‌کننده، ماسک و دستکش به میزان لازم دسترسی دارید؟».

محمدرضا جوادی یگانه، عضو هیئت مدیره ایسپا در حساب توییتر خود نتایج این نظرسنجی را منتشر کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی تلفنی که از سوی ایسپا انجام شده است، بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیاد از ابتلای خود و خانواده به کرونا نداشته و البته دسترسی کافی به اقلام بهداشتی هم ندارند.

در سؤال دیگر این نظرسنجی از مردم پرسیده شده است «مهم‌ترین منبع شما برای اطلاع از توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا چیست؟ در این سوال پاسخگویان امکان انتخاب چند گزینه را داشته‌اند. در پاسخ به این سؤال ۶۵ درصد از شهروندان تهرانی صدا و سیما را منبع اصلی کسب اطلاعات می‌دانند؛ در حالی که ۳۷ درصد از شهروندان نیز شبکه‌های اجتماعی، ۱۵ درصد پزشکان و ۱۰ درصد ماهواره را به عنوان مهم‌ترین منبع خود برای اطلاع از توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا اعلام کرده‌اند.

بر اساس اعلام کانال تلگرامی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا)، در این نظرسنجی همچنین از ساکنین شهر تهران پرسیده شده است «آیا تاکنون آموزش‌های بهداشتی در مورد پیشگیری از کرونا را در بیلبوردهای شهر تهران دیده‌اید؟» و «تا چه اندازه موارد آموزشی در این بیلبوردها مفید بوده است؟». در پاسخ به این سؤالات مشخص شد ۳۸ درصد از شهروندان تهرانی، بیلبوردهای شهری آموزشی در مورد کرونا را دیده‌اند که از میان آن‌ها ۴۸ درصد آموزش‌های ارائه شده را مفید دانسته‌اند و برای ۳۱ درصد از شهروندان هم این آموزش‌ها مفید نبوده است.

انتهای پیام

 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.