بیش از ۲۳ درصد ارزش معاملات در اختیار ۶ کارگزار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

124[1].jpg

ارزش کل معاملات خرد و بلوک ۹۰ کارگزار فعال بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای سال تا پایان مهرماه به ۱۹۲ هزار میلیارد ریال رسید.

به گزارش تفسیری ایسنا، این حجم از معاملات در قالب سهام ترجیحی، رد دیون دولت، جوایز صادراتی، سهام عدالت و معاملات خرد و بلوک انجام شد.

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام نمود: ارزش معاملات خرد و بلوک عادی کارگزاران ۱۵۳ هزار و ۹۰۷ میلیارد ریال، معاملات بر خط (آنلاین) ۲۰ هزار و ۴۵۴ میلیارد ریال و ارزش معاملات عمده و انتقالی ۱۷ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال در هفت ماه سال ۹۱ بود.

بیش از ۲۳ درصد ارزش معاملات در اختیار ۶ کارگزار

در گزارش تفسیری اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس آمده است: شش شرکت کارگزاری در هفت ماه امسال ۲۳٫۹۹ درصد کل ارزش خرید و فروش معاملات را به خود اختصاص دادند.

شرکت های کارگزاری بهمن با ۴٫۶۷ درصد، مفید ۴٫۱۳ درصد، خبرگان سهام با ۴٫۰۵ درصد، آراد ایرانیان با ۳٫۹۷ درصد، بانک پاسارگاد با ۳٫۶۴ درصد و بانک صادرات ایران با ۳٫۵۳ درصد در رتبه های اول تا ششم ایستادند.

همچنین شرکت های عمران فارس، صبا تامین، پارس گستر خبره و آگاه در مکان های ششم تا دهم فهرست بیشترین درصد ارزش خرید و فروش معاملات کارگزاران قرار گرفتند.

بنابراین گزارش تفسیری، شرکت کارگزاری دنیای نوین با هشت صدم درصد و پارس ایده بنیان و صبا جهاد هر کدام با یک صدم درصد در انتهای این جدول قرار دارند.

۲۰ درصد معاملات بر خط در اختیار یک کارگزار

اداره آمار و اطلاعات معاونت بازار شرکت بورس اعلام نمود : کارگزاری مفید با در اختیار داشتن ۲۰٫۲۴ درصد کل معاملات برخط از ابتدای سال تا پایان مهرماه، در صدر این معاملات قرار گرفت.

بانک کشاورزی با ۸٫۶۵ درصد، آبان با ۴٫۷۰ درصد، نهایت نگر با ۴٫۱۷ درصد، پارس نمودگر با ۲٫۶۱ درصد و امین سهم با ۲٫۳۴ درصد در رتبه های دوم تا ششم بیشترین معاملات بر خط جای دارند.

در مجموع ۹۰ کارگزار فعال در بورس اوراق بهادار تهران، ۷۸ کارگزار در هفت ماه اول امسال با اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار معاملات بر خط انجام دادند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.