بیش از ۴هزار انجمن علمی دانشجویی در کشور فعال هستند

دکتر’افشین متقی’ عصر چهارشنبه در حاشیه ششمین نشست شورای هماهنگی انجمن های علمی دانشجویی سراسر کشور در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:این انجمن ها در چهار حوزه آموزشی و کمک آموزشی،فعالیت های نشاط انگیز نظیر اردوهای علمی،بازدید از صنایع و دیدار با دانشمندان،فعالیت های ترویجی همچون برگزاری سمینارها و کنگره هاو فعالیت های پژوهشی نظیر ترجمه و چاپ مقالات فعالیت می کنند.

وی بااشاره به جشنواره ملی حرکت افزود:این جشنواره با نمایش مجموع تولیدات علمی دانشجویان در طول یکسال بعنوان هویتی واقعی از انجمن های علمی بشمار می رود.

متقی با اشاره به اینکه تاکنون چهار دوره این جشنواره برگزار شده افزود:پنجمین دوره جشنواره ملی حرکت در حال حاضر در سطح داخل دانشگاه ها در حال برگزاری و ابان ماه سال جاری بصورت ملی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد:جشنواره ملی حرکت ابتدا در سطح داخلی در دانشگاه برگزار و سپس هر دانشگاه تولیدات برگزیده را در ۱۳محور به دبیرخانه مرکزی ارسال و دانشجویان در این مرحله تولیدات علمی خود را بر اساس سطح بندی دانشگاه ها به رقابت می گذارند.

متقی در ادامه با اشاره به حمایت های مالی ۹۵میلیارد ریالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به انجمن های علمی کشور در طول سه سال گذشته اظهار داشت: دو سوم این کمک ها در سال جاری با مبلغ ۳٫۷ دهم میلیارد تومان صورت گرفته است.

مدیر انجمن های علمی دانشجویی وزارت علوم خاطرنشان کرد:در کنار حمایت های مالی معاونت علمی و فناوری، وزارت علوم نیز با حمایت از برگزاری جشنواره ملی حرکت،چاپ کتاب و مقالات و حمایت از برگزیدگان بطور مستمر از این انجمن ها حمایت می کند.

۷۳۸۸/ ۱۶۴۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۰۹۷۳۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.