بیش از ۵۰۰ ناشر خارجی از نمایشگاه کتب کاربردی شرکت می کنند

همزمان با هفته کتاب ۱۸ کارگزار و ۷۰۰ ناشر خارجی در نمایشگاه کتب کاربردی دانشگاهی از ۲۸ آبان تا یک آذر در کانون پرورش فکری کودکان شرکت می کنند.

حامد میرزا بابایی، مسئول برگزاری دوازدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی به خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: دوازدهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی همزمان با هفته کتاب با حضور ۲۸ کارگزار که هر کارگزار نماینده حداقل ۱۵ ناشر خارجی از کشورهای اروپایی، آمریکا و عربی است در نمایشگاه ما حضور خواهد داشت.
وی افزود: در نمایشگاه امسال علاوه بر فروش کتب انگلیسی کتاب هایی به زبان فرانسه، آلمان، عربی بفروش خواهند رسید.
وی در مورد تعداد کتاب های عرضه شده در نمایشگاه امسال، افزود: روال بر این است که ناشران و کارگزاران در سایت انجمن ناشران بصورت آن لاین در ۲۰ روز کاری ثبت نام کرده تا اطلاعات آنها برای مجوز حضور در نمایشگاه بررسی شود و امید است بیش از ۸۰ هزار کتاب تخصصی دانشگاهی در نمایشگاه بفروش برسد.
میرزا بابایی افزود: یکی از خصوصیات مهم نمایشگاه امسال ثابت بودن نرخ ارز است و ارزهایی مثل دلار، یورو و و پوند در تمامی روزهای نمایشگاه بصورت تک نرخی عرضه و بصورت ریالی خرید می شود.
وی در ادامه گفت: تنها کتاب هایی در نمایشگاه عرضه می شوند که از سال ۲۰۰۹ به بعد چاپ و منتشر شده باشند و تمامی این کتابها با ۱۵ درصد تخفیف عرضه می شوند.
وی خاطر نشان کرد: انجمن ناشران یکی از اعضای هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران است و تا به حال بصورت خصوصی این نمایشگاه را برگزار شده است، ولی با توجه به مشکلاتی که بوجود آمده است نیازمند حمایت است و این انجمن توانسته خلا موجود در بخش کتب دانشگاهی را بعد از نمایشگاه بین المللی کتاب پر کند./ص


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.