بیش از ۵۰۰ هزار بیمار داخلی و خارجی از خدمات هلال احمر بهره مند شدند

‘عبدالرضا شاهرضایی’ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا،‌ افزود:‌ در سه ماه نخست سال جاری ۱۲ هزار و۱۱۱ نفر از بیماران و مراجعه کنندگان داخلی به مراکز ارتوپدی فنی، هفت هزار و ۹۴۱ نفر به مراکز فیزیوتراپی، یکهزار و ۷۴۱ نفر به مراکز شنوایی سنجی و ۲۹۷ نفر به مراکز بینایی سنجی این معاونت در سراسر کشور مراجعه کردند.

وی با تشریح اهداف توسعه و پویایی معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر افزود: هم اکنون ۷۲ مرکز توانبخشی هلال احمر برای ارایه خدمات توانبخشی در سراسر کشور فعال است که در ۲۰ مرکز تخصصی، اندام مصنوعی، شامل پروتز و ارتز و کفش طبی برای ارایه به مراجعه کنندگان ساخته می شود.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: این معاونت برحسب نیاز مناطق درخواست کننده این گونه خدمات، می تواند مراکز توانبخشی جدیدی نیز ایجاد کند.

شاهرضایی اضافه کرد: مددجویان مراجعه کننده به مراکز توانبخشی هلال احمر در سراسر کشور در این مدت از خدمات پروتز(ابزار کمک ارتوپدی)،ارتز( وسایل کمکی نگهداری و تثبیت قسمت های مختلف بدن) و کفش های طبی برخوردار شدند.

وی با تشریح اهداف معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: این خدمات در بخش های مختلف شامل ارتوپدی فنی، توانبخشی فیزیکی، گفتار درمانی، کاردرمانی و خدمات توانبخشی به جانبازان و معلولان و افراد کم برخوردار ارایه شد.

این مقام مسوول در معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: هم اکنون ۷۲ مرکز توانبخشی هلال احمر برای ارایه خدمات توانبخشی در سراسر کشور فعال است که در ۲۰ مرکز تخصصی، اندام مصنوعی، شامل پروتز و ارتز و کفش طبی ساخته می شود.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر ادامه داد: همچنین در سه ماه نخست امسال ‌۱۹۶ هزار و ۹۰۶ نفر از بیماران و مراجعه کنندگان خارجی به مراکز درمانی هلال احمر در کشور‌های امارات، آذربایجان، افغانستان، بولیوی، تاجیکستان، زیمباوه، ساحل عاج، سودان، ‌سیرالئون،غنا، ‌کمور، ‌کنیا، ‌لبنان، مالی، نیجر و تانزانیا از خدمات عام المنفعه و بشردوستانه هلال احمر ایران بهره مند شدند.

شاهرضایی اضافه کرد: همچنین در مدت زمان یاد شده به ۲۸۲ هزار و ۳۳۰ زائر بیت الله الحرام دو نوع واکسن مننژیت ترزیق شد که نوع نخست آن واکسن’منسواکز’ و نوع دوم آن واکسن ‘کونژوگه’ به نام (منوئو) بوده است.

اجتمام**۷۰۲۹ ** ۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۲۴۷۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.