بیش از ۷ میلیون ایرانی iبه اختلالات خواب مبتلا می باشند

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ سهشنبه ۹ آبان ۹۱،

اختلالات خواب یک بیماری شایع با علائمی شبیه iبه خستگی، خواب آلودگی، بد خوابیدن است که بیش از ۱۰ درصد جمعیت کشور را iبه خود درگیر نموده است.

دکتر صادق نیت فلو شیب اختلالات خواب در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: اختلالات خواب یک بیماری شایع و حتی ناشناخته است iبه گونه ای که بسیاری از اشخاص جامعه از ابتلای خود iبه این بیماری مطلع نمی باشند و درگیر عوارض ناشی از آن می باشند.

صادق نیت اظهار داشت: اختلالات خواب شامل طیف گسترده ای از علائم شامل، سرگیجه، بدن خوابیدن ، از خواب پریدن های ناگهانی، دیر iبه خواب رفتن بی خوابی های مزمن و بی حالی و خواب‌ آلودگی در طول روز می باشد.

وی با بیان این که خروپوف یکی از علائم شایع ابتلا iبه اختلالات خواب است خاطر نشان  نمود: بیش از ده درصد جمعیت کشور یعنی حدود ۷ میلیون نفر مبتلا iبه این عارضه می باشند اما کمتر از این بیماری اطلاع دارند.

وی افزود: درمان های دارویی، درمان های طب فیزیک و درمان های مخصوص در کلینیک های خواب از جمله روش های موثر درمانی در پیرامون این بیماری است.

وی خاطر نشان نمود: این بیماری همه گروه های سنی را شامل می گردد و فرد و گروه سنی خاصی مربوط نمی شود لذا شاید بتوان این بیماری را در همه جوامع iبه خصوص جوامع امروزی برای همه اشخاص ملاحظه نمود./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.