بیش از ۸۷۴ هزار مورد ازدواج در سال۱۳۹۰

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، نتایج سرشماری سال گذشته نشان می دهد تعداد ازدواج ها و طلاق ها در این سال در مناطق شهری کشور به ترتیب ۶۳۱هزار و ۴۵۷ مورد و ۱۲۱هزار و ۹۱ مورد بوده است.

همچنین نتایج حاکی از آن است در مناطق روستایی کشور در سال ۹۰، ۲۴۳ هزار و ۳۳۵ مورد ازدواج و ۲۱ هزار و ۷۵۰ مورد طلاق ثبت شده است.

نتایج این گزارش در سال ۸۹ نیز نشان می دهد تعداد ازدواج در کل کشور ۸۹۱هزار و ۶۲۸ مورد بوده است که در واقع تعداد ازدواج ها در سال ۹۰ نسبت به سال ۸۹ کاهش یافته است.

همچنین نتایج سرشماری نشان می دهد، تعداد طلاق در سال ۸۹ برابر با ۱۳۷هزار و ۲۰۰ مورد بوده که در سال ۹۰ این میزان افزایش یافته است.به عبارتی در سال ۹۰ تعداد ازدواج ها نسبت به سال گذشته آن کاهش و تعداد طلاق ها، افزایش یافته است.

استان تهران در سال ۹۰ با ۱۰۱هزار و ۸۲۹هزار بیشترین تعداد ازدواج را در میان استان های کشور به خود تخصیص داده بود و این در حالی است که بیشترین واقعه طلاق با ۳۱هزار و ۶۴۰ مورد نیز در این استان ثبت شده است.

همچنین استان های سمنان با ۶هزار و ۳۵۳ مورد ازدواج بیشترین و خراسان جنوبی با ۷۸۹ مورد طلاق کمترین دو واقعه جمعیتی را در میان سایر استان های کشور به خود اختصاص داده بودند.

اقتصام ** ۹۱۲۳ **۱۳۳۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۵۸۵۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.