بیلیچ با تیم ملی فوتبال کرواسی خداحافظی می کند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرمربی ۴۳ ساله تیم ملی کرواسی بعد از شش سال که مسئولیت هدایت این تیم را به عهده داشت بنا بود بعد از این تورنمنت از این سمت کناره گیری کند و به باشگاه لوکوموتیو مسکو عزیمت کند.

بعد از دو دیدار اول مرحله گروهی که امیدهای کاذب بازگشت به دوران شکوه را نوید می داد، بیلیچ به دنبال شکست از اسپانیا از اتحادیه فوتبال کرواسی که فرصت هدایت این تیم را به یک سرمربی جوان دادند، تشکر کرد.

بیلیچ که یک تیم عمدتا جوان را تحت مسئولیت خود ایجاد کرده بود، مشتاق بود تجربه خود را در جام جهانی ۱۹۹۸ که با کرواسی به نیمه نهایی این رقابتها صعود کرد، تکرار کند.

واقعیت ظالمانه تر برای بیلیچ این است که شکست در دیدار دوشنبه شب با گل دقیقه ۸۸ و آن هم بعد از فرصتهایی که می توانست کرواسی را جلو بیندازد، اتفاق افتاد.

این مسابقه با اولین دیدار کرواسی که سه بر یک ایرلند را شکست داد بسیار متفاوت بود. آنها در بازی بعدی که با ایتالیا یک به یک تساوی کردند و شانس آنها برای صعود به مرحله حذفی بالا رفت مطمئن تر شدند.

کرواسی قبل از شروع این تورنمنت چندین بازیکن کلیدی خود را به علت مصدومیت در اختیار نداشت.

اما بعد از شکست از اسپانیا ، بیلیچ اذعان کرد سطح فوتبال اسپانیا متفاوت است.

وی گفت:برخی تیم ها می توانند اسپانیا را شکست دهند، اما کار آسانی نیست. ما می دانستیم دو یا سه فرصت داشتیم. بازی مقابل اسپانیا آسان نیست به همین علت وقتی فرصت دارید باید گل بزنید.

وی افزود: همه می دانیم اسپانیا قهرمان جهان و اروپا بدنبال پیروزی است. آنها جام را می خواهند. آنها بهترین تیم دنیا هستند.

بیلیچ تجربه سرمربیگری کرواسی را یک تجربه بی نظیر خواند و گفت: ما تیم بزرگی داریم و این تیم هنوز حرف آخر خود را نزده است.

ورزشی**۱۵۸۴**۱۴۴۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۹۹۵۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.