بیل گیتس را بیشتر بشناسید. – بیوگرافی مشاهیر

گردآوری توسط گروه تحقیق ممتازنیوز

بیل گیتس، بنیان گذار مایکروسافت مدتی است دوباره به خاطر بازنشسته شدن بالمر روی صفحه اول سایت های خبری و روزنامه های جهان رفته است.
اگرچه دلیل اصلی رفتن بالمر از مایکروسافت نامشخص است، اما آنچه مشخص است اینکه هر دو نفر به نتیجه رسیده اند که وقت جدایی بالمر از مایکروسافت است.

به همین بهانه و پررنگ شدن نام گیتس در رسانه ها، نگاهی کوتاه می اندازیم به زندگی آقای گیتس، بنیانگذار مایکروسافت:

بیل گیتس را بیشتر بشناسید.

* گیتس در سیاتل بزرگ شد و قد کشید. او پسر یک وکیل دادگستری است و در بچگی بسیار باهوش و پردردسر بود. پدر و مادرش هزینه تمام کتابهایی که او می خواست را پرداخت می کردند. سن یازده سالگی اوج شکوفایی فکری او بود.

* ۱۳ ساله بود که به مدرسه Lakeside در سیاتل بود و برای نخستین بار با کامپیوتر آشنا شد. آقای گیتس از مدرسه اش به نیکی یاد می کند و آنجا را نقطه شروع ایده ای می داند که با دوستش پل آلن در آنجا به آن رسید و دیگران با آن موافق نبودند.

* بعد از Lakeside نوبت دانشگاه هاروارد بود که پذیرای بیل جوان و باهوش باشد. در آنجا با بالمر آشنا شد. وی فقط دو سال در هاروارد بود و پس از دو سال آنجا را ترک کرد تا به همراه پل آلن به سراع راه اندازی مایکروسافت برود.

* آنها ورژنی از BASIC را برای MITS Altair به عنوان اولین کامپیوتر شخصی ساختند. BASIC یک زبان برنامه نویسی بود. آنها شرکتشان را در سال ۱۹۷۰ به واشنگتن منتقل کردند. آلن در سال ۱۹۸۲ مایکروسافت را ترک کرد.

* در سال ۱۹۸۰ گیتس بالمر را از Procter & Gamble قاپید. بالمر نخستین مدیر حرفه ای مایکروسافت بود. گیتس در واقع با دادن بخشی از سهام شرکت به بالمر او را اغوا کرد!

* در سال ۱۹۸۰ شرکت IBM مایکروسافت را اجاره کرد تا برایش سیستم عامل کامپیوتر بسازد. مایکروسافت سیستم عاملی به نام Q-DOS از شرکت تکنولوژی سیاتل خرید و آن را به IBM فروخت. نام این سیستم عامل به MS-DOS تغییر کرد و خیلی زود به سیستم عامل کامپیوترها تبدیل شد.

* استیو جابز شروع به ابراز لطف به جابز می کند. سخت است که اولین دیدار گیتس و جابز را تاریخ برایش تعیین کرد، اما با این حال مایکروسافت بسیاری از پول هایش را خرج سیستم عامل برای اپل می کرد. وقتی جابز مکینتاش را می ساخت، به سیاتل رفت تا گیتس را قانع کند برای مک سیستم عامل بسازد. روابطشان تا چند سال خوب پیش رفت.

* در سال ۱۹۸۳ مایکروسافت برای اولین بار طرح ویندوز را پیش کشید. ویندوز خیلی شبیه مکینتاش بود و همین امر باعث عصبانیت زیاد جابز و داد و فریادهایش بر سر گیتس شد. او می گفت که من به گیتس اعتماد کردم، اما گیتس دزدی کرد.

* سال ۱۹۸۵ مایکروسافت ویندوز را به بازار عرضه کرد. فروش سالانه ویندوز به نقطه ای رسید که ۱۴۰ میلیون دلار فروش سالانه برایش ثبت شد.

* در سال ۱۹۸۶ ویندوز برای استفاده عموم آزاد شد. سهام مایکروسافت بین سال های ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۶ افزایش صد برابری در ارزش را تجربه کرد.

بیل گیتس را بیشتر بشناسید.
* ویندوز باید اوج گرفتنش را مدیون این بداند که گیتس سیستم عاملی را ساخت که امتیاز انحصاری اش دست خودش است. سال ۱۹۹۰ نیز آفیس و ویندوز ۳ را عرضه کرد که هر دو جهانی شدند.

* در سال ۱۹۹۴ گیتس با ملیندا فرنچ، یکی از کارمندان مایکروسافت ازدواج کرد. آنها هم اکنو سه فرزند دارند و با هم یک بنیاد خیریه به نام خودشان را اداره می کنند.

* در سال ۱۹۹۵ گیتس درباره جدابیت اینترنت به مایکروسافتی ها هشدار داد. او اینترنت را یکی از مهمترین پیشرفت ها می دانست. طبعا او راست می گفت.

* گیتس در سال ۱۹۹۵ ویندوز ۹۵ را عرضه کرد. او مایکروسافت را هدایت کرد تا به اوج رسید.

* او در دهه ۱۹۹۰ یک خانه بزرگ برای خود ساخت. مالیاتی که به این خانه تعلق می گرفت ۱ میلیون دلار بود.

* سال ۱۹۹۵ بود که گیتس ثروتمندترین فرد جهان شد. او هر سال در بین ثروتمندترین هاست.

* در سال ۱۹۹۷ مایکروسافت ۱۵۰ میلیون دلار روی اپل سرمایه گذاری کرد. این سرمایه گذاری اپل را از مرگ حتمی نجات داد.

* پای گیتس در سال ۱۹۹۸ به خاطر انحصاگرایی در زمینه نرم افزار به دادگاه باز شد.

*  حول و حوش سال ۲۰۰۲ او به یک تیم گلف یعنی آگوستا نشنال پیوست.

* در سال ۲۰۰۴ او به هیئت مدیره برکشایر هاتاوای پیوست. این شرکت سرمایه گذاری، متعلق به دوست اقای گیتس یعنی وارن بافت معروف است.

* در سال ۲۰۰۸ از کارهای اجرایی فاصله گرفت و به یک مدیر نظارتی تبدیل شد.

* در دهه ۲۰۰۰ بنیاد خیریه خانواده گیتس اقدامات خوبی مثل ریشه کنی فلج اطفال، تلاش برای کاهش موارد ابتلا به مالاریا، مبارزه با ایدز و کارهای بسیار دیگری را انجام داد. همین اقدامات باعث محبوییت بیشتر آقای گیتس در میان مردم شده است.

نظر تان را در مورد این مطلب در پایین صفحه در بخش نظرات بنویسید  

+ ۴

مخالفم + ۰


زندگی نامه بزرگان Rss
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.