بیماریار مرد برای جبران کمبود پرستار می آید

۲۶م آذر ،
ممتاز نیوز : مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای جبران پرستار مرد بیمایار مرد جذب می کنیم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ خورشید وسکویی اظهار کرد: در بعضی بخش ها نظیر ارتوپدی، جراحی اعصاب و عفونی مردان وجود پرستار مرد الزامی است از این رو برای جبران پرستار مرد از بیماریار مرد استفاده می کنیم.
وی با بیان اینکه از بیماریار مرد برای انجام خدمات اولیه بیمار استفاده می گردد، ادامه داد: نبود پرستار همگن برای خدمات پرستاری نظیر دادن دارو و گرفتن فشارخون پرستار را دچار تالمات روحی نمی کند.
 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: جامعه آماری مراجعه کنندگان، تعیین کننده متقاضی زن طی این سالها بوده است.
وسکویی با بیان اینکه در سالهای پایانی جنگ ورودی نیمه اول سال تحصیلی همگی پرستاران مرد و نیمه دوم همگی پرستاران زن بودند، گفت: بدین ترتیب نیاز به پرستار تامین می شد.
 
وی با بیان اینکه هیچ سهمیه پذیرش پرستار مردی تاکنون کم نشده است، ادامه داد: هم اکنون با کمبود پرستار در هر دو جنس مواجه هستیم.
 
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: چون پرستار زن در اکثر بخش ها می توانند فعالیت کنند از این رو جذب پرستار زن بیشتر است اما طی سال های قبل جذب پرستار در هر دو جنس کم شد اما کمبود پرستار مرد نمود بیشتری داشته است.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. آرزو:

    شما که از کمبود پرستار می نالید . پس جرااین همه تعدیل نیروصورت میگیرد و چرا این همه پرستار فارغ التحصیل بیکار را استخدام نمبکنبد؟ چرا باید پرسنل پرستاری با سابقه ۱۵ تا ۲۰ سال هنوز شیفت های اجباری و شب کاری و اضافه کار اجباری بدهند؟

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.