بیماریهای عفونی و پوستی سلامت زلزله زدگان را تهدید می کند

ممتاز نیوز: وزیر بهداشت گفت: سرمای شدید، حیوان گزیدگی و بیماریهای عفونی و پوستی به دلیل در دسترس نبودن آب و امکانات بهداشتی مناسب سلامتی مردم مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی را تهدید می کند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر، دکتر مرضیه وحید دستجردی در حاشیه مراسم آغاز فعالیت نخستین مدرسه بیمارستان کشور در منطقه زلزله زده هریس گفت: به دنبال وقوع زمین لرزه در شهرستان هریس و تخریب کلی بیمارستان نوساز این شهرستان و به منظور جلوگیری از رکود ارائه خدمات درمانی به اهالی این منطقه، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با انجام رایزنیهای لازم با مسئولین آموزش و پرورش و با توجه به استحکام بنای این مدرسه در نهایت مقرر شد تا امکانات و تجهیزات بیمارستان هریس به همراه کادر درمانی در این محل استقرار یافته و خدمات اورژانسی و کلینیکی مورد نیاز مردم را انجام بدهند.

وی در بازدید از مناطق زلزله زده ورزقان نیز افزود: تا زمان ساخت مسکن مطمئن برای زلزله زدگان، مردم منطقه باید به اتاقکها منتقل شوند چرا که چادرها نمی توانند آنها را در برابر سرما و بیماریها محافظت کنند.

وحید دستجردی گفت: سرمای شدید، حیوان گزیدگی و بیماریهای عفونی و پوستی به دلیل در دسترس نبودن آب و امکانات بهداشتی مناسب سلامتی مردم منطقه را تهدید می کند.

وی ادامه داد: روند رسیدگی به مطالبات بهداشتی و درمانی مردم ساکن در مناطق زلزله زده مطلوب بوده و این وزارتخانه هرچه در توان دارد برای رفع مشکلات مردم منطقه به کار می بندد.

وزیر بهداشت گفت: مسئولان قول داده اند همزمان با ساخت و ساز منازل مسکونی مردم اقدامات لازم را در خصوص بازسازی و مرمت خانه ها و مراکز بهداشتی انجام دهند.

وحید دستجردی بر لزوم شتاب در این اقدام تاکید کرد و گفت:هر چه قدر در زمینه بازسازی مراکز بهداشتی و درمانی کار بکنیم در آینده با مشکلات کمتری مواجه خواهیم شد.

وی از مسئولان خواست بخشی از بودجه های اختصاص یافته به مناطق زلزله زده را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند تا همانند گذشته تامین دارو و امکانات بهداشت مورد نیاز منطقه به شکل رایگان صورت گیرد.

منبع: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.