بیمه تکمیلی بازنشستگان:بودن یا نبودن – اخبار اجتماعی

زهرا تالانی:اما این بیمه برای بازنشستگان مشکلات فراوانی داشت و آنها باید هزینه درمان و بیمارستان را به طور کامل پرداخت می کردند و بعد از ماهها پولی به حساب آنها واریز می شد.با اینحال امسال هم برای سه ماه این بیمه تمدید شده است.
اما امسال تفاوتی با سال قبل دارد و آن گونه که علی اکبر خبازها رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد در قرارداد جدید برای بیمه تکمیلی بازنشستگان حق بیمه برای هر نفر ماهانه ۱۰هزار و ۴۵۰تومان درنظر گرفته شده که تعداد بیمه شدگانی که تحت پوشش قرار می‌گیرند حداقل باید دو میلیون و ۵۰۰هزار نفر باشد.
وی درباره اینکه چرا با وجود مشکلات دوباره با این بیمه قرارداد منعقد شد به ایسنا می گوید:با بیشتر از ۲۰شرکت بیمه برای عقد قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان مذاکراتی انجام شد که متأسفانه قیمت‌های اعلام شده خیلی بالاتر از توان بیمه‌شدگان اعلام شد و با وجودی که خدمات بسیار خوبی نیز پیشنهاد داده بودند اما ما جیب همکاران‌مان را سنجیدیم و توان پرداخت همکاران را درنظر گرفتیم بنابراین با بیمه دی قرارداد بستیم.

سه ماه فرصت انصراف
تمامی بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی سه ‌ماه فرصت دارند تا نسبت به تحت پوشش قرار گرفتن برای این نوع بیمه تصمیم بگیرند. بر این اساس افراد می‌توانند با مراجعه به محل کانون‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی در سراسر کشور نسبت به ادامه یا قطع دریافت خدمات اعلام نظر کنند. افرادی که مایلند تا فرزندان یا پدر و مادرشان را به لیست بیمه‌شدگان تحت تکفلشان برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی اضافه کنند نیز با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی می‌توانند این کار را انجام دهند.

خدمات ناقص بیمه‌های تکمیلی
حق بیمه پرداختی بازنشستگان مطابق افزایش ۴۵درصدی در یک خانواده به طور متوسط چهار نفره در حالی به بالای ۵۰هزارتومان در ماه خواهد رسید که بسیاری از بازنشستگان از کوتاهی بیمه‌های تکمیلی در پرداخت هزینه‌های خدمات درمانی ضروری گلایه دارند. نارضایتی بازنشستگان از این است که با وجود افزایش ۴۵درصدی حق بیمه تکمیلی پرداختی، خدماتی مانند «ویزیت»، «عینک»، «سمعک» و «دندانپزشکی» شامل بسته بیمه تکمیلی بازنشستگان نمی‌شود اما استدلال مسئولان سازمان اجتماعی و از جمله رییس کانون بازنشستگان این است که اگر قرار باشد شرکت بیمه تکمیلی طرف قرارداد این خدمات را هم به بازنشستگان ارائه دهد آن وقت آنها باید حق بیمه بیشتری پرداخت کنند. این درحالی است که اکثر بازنشستگان به این خدمات نیاز دارند.
 

۴۵۲۳۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.