بیمه پارسیان عقب نشینی کرد

۳۰م دیماه ،

بینا- مدیرعامل بیمه‌ی پارسیان در یک عقب‌نشینی دیرهنگام، دستور تعطیلی موقت فعالیت شرکت خدمات بیمه‌ای ایران‌خودرو را صادر کرده است؛ شرکت خدمات بیمه‌ای ایران‌خودرو نماینده‌ی بیمه‌ی پارسیان برای ارائه‌ی خدمات به خودروهای تولیدی ایران‌خودرو است.
با اینکه رییس‌کل بیمه‌ی مرکزی، نبود توانگری مالی و وجود شکایات مردمی را سبب اصلی تعلیق فعالیت بیمه‌ی پارسیان در رشته‌ی شخص ثالث عنوان کرده بود اما شواهد نشان می‌داد که سبب اصلی برخورد شدید و سلبی بیمه‌ی مرکزی با این شرکت ریشه در آبشخور دیگری دارد.
بیمه‌ی مرکزی اساسا نهادی محافظه‌کار است که اولویتش برخورد شدید با شرکت‌ها نیست و سعی می‌کند معمولا مشکلات را از طریق مذاکرده با شرکت‌ها حل کند اما اینکه رییس‌کل بیمه‌ی مرکزی در یک عصر زمستانی در طی کمتر از دو ساعت تصمیم به برگزاری یک نشست خبری برای اعلام تعلیق فعالیت یک شرکت بیمه در یک رشته بگیرد امری بی‌سابقه است و نشان می‌دهد این نهاد تنها مامور به انجام کاری است و بیمه‌ی پارسیان باید تاوان مقاومت مدیرعامل ایران‌خودرو در انحصاری نگه داشتن شخص ثالث را پس بدهد.
ان گونه که بعضی خبرها حکایت دارد با توجه به این سودآوری شخص ثالث خودرهای نوی ایران‌خودرو و تولید فراوان این شرکت در طول سال، شرکت‌های دیگر که از موهبت شخص ثالث خودروهای صفرکیلومتر برخودار نبوده‌اند، سال‌هاست که به دنبال شکستن انحصار بیمه‌ی پارسیان در تصاحب این بیمه‌نامه‌اند و در خفا و آشکار زبان به انتقاد گشوده‌اند. حتی زمانی جواد فرشباف‌ماهریان ـ رییس‌کل سابق بیمه مرکزی ـ هم در نامه‌ای این انحصار را غیرقانونی دانسته بود که البته با بی‌توجهی ایران‌خوردو و بیمه‌ی پارسیان مواجعه شده بود.
دامنه‌ی این اعتراض‌ها در دوران رکود کنونی صنعت بیمه به نهاد ریاست جمهوری کشیده شد و به خصوص گویا با پیگیری‌های مدیران بیمه‌ی دولتی ایران، چندی پیش مدیرعامل ایران‌خودرو به نهاد فرا خوانده می شود. گویا این جلسه خوب پیش نمی‌رود و ادامه‌ی مقاومت ایران‌خودرو و بیمه‌ی پارسیان منجر به رو شدن پرونده‌های قدیمی و تازه این شرکت از سوی بیمه‌ی مرکزی می‌شود.
حالا، هادی اویارحسین ـ مدیرعامل بیمه‌ی پارسیان ـ در اقدامی دیرهنگام دستور تعلیق فعالیت شرکت بیمه‌ای ایران‌خودرو را صادر کرده تا خواسته‌ی بیمه‌ی مرکزی و بالاتر از آن نهاد ریاست جمهوری را برآورده کند. اقدامی که می‌توانست از طریق مذاکرات نهانی حل و فصل شود تبدیل به خسارتی بزرگ برای بیمه‌ی پارسیان شد و حالا کسی نیست که پاسخ آسیب دیدن این شرکت بورسی را که سال‌ها برای برند شدن آن از سوی نمایندگان و کارکنانش زحمت کشیده شده بود، بدهد.

*کیوان پارسیان /اخبار بانک

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.