بیمه پاسارگاد به هر سهم بیش از ۷۷ ریال سود داد

۲۵اردیبهشت،

بیمه پاسارگاد به هر سهم بیش از ۷۷ ریال سود داد | چاپ |
چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ساعت ۱۳:۳۸

بینا- مجمع عمومی عادی سالانه بیمه پاسارگاد با حضور۷۹/۹۴ درصد صاحبان سهام در ساعت ۱۵ روز سه شنبه،۲۴ اردیبهشت در مرکز مطالعات بهره وری و منابع انسانی برگزار شد و صورت های مالی سال منتهی به ۳۰ اسفند ماه به تصویب رسید.

به گزارش بنکر (Banker)، بر اساس این گزارش، مجمع عمومی عادی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد به ریاست آقای دکتر مجید قاسمی رییس هیأت مدیره این شرکت برگزارشد؛ آقایان محمود امراللهی و علی امین تفرشی به عنوان ناظر وخانم دکتر نعیمیان به عنوان منشی جلسه وی را در برگزاری مجمع همراهی کردند و گزارش کاملی از فعالیت های شرکت در سال مالی توسط آقای پیروز باستانی عضو هیات مدیره و معاون مالی و اداری بیمه پاسارگاد  به سمع و نظر سهامداران رسانده شد.
همچنین تصویب مبلغ ۱۸۱,۴۴۰ میلیون ریال سود قابل تقسیم، تعیین موسـسه حسابرسی رایمند و همکاران به عـنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی ایران مشهود به عنوان بازرس علی البدل و انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه های کثیرالانتشار شرکت از مصوبات مجمع عمومی صاحبان سهام بیمه پاسارگاد بود.
همچنین بر اساس عملکرد سال مالی و صورت های مالی ارائه شده، عایدی هر سهم (EPS) 77/358 ریال تعیین شد و مبلغ ۲۴۰ ریال به صورت سود نقدی برای هر سهم تخصیص یافت. شرکت بیمه پاسارگاد در سال مالی با صدور بیش از ۶۹۸ هزار فقره بیمه نامه بیش از ۳,۳۹۴ میلیارد ریال حق بیمه تولید کرد که این رقم نسبت به سال قبل ۱/۹۶ درصد افزایش را نشان می دهد. بدین ترتیب سهم بیمه پاسارگاد در بازار از حدود ۹۶/۱ درصد در سال ۱۳۹۰ به بیش از ۵/۲ درصد در سال افزایش یافته است. همچنین میزان خسارت پرداختی این شرکت در سال قبل بالغ بر ۱,۲۰۱ میلیارد ریال بوده است.
بر اساس آمار۴۷ درصد پرتفوی شرکت مربوط به بیمه‌ های اتومبیل، ۸/۳۷ درصد بیمه های اشخاص، ۸/۳ درصد بیمه آتش سوزی، ۷/۳ درصد بیمه باربری ، ۹/۵ درصد بیمه مسئولیت و ۸/۱ درصد مربوط به بیمه های مهندسی، انرژی و سایر بیمه ها است. ضریب خسارت شرکت نیز در سال حدود ۶/۶۳ درصد بوده است. این در حالی است که به استناد سالنامه آماری سال ۱۳۹۰ صنعت بیمه که توسط بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران انتشار یافته ، ضریب خسارت بازار بیمه کشور بیش از  ۹/۷۶  درصد بوده است.
تصویب صورت های مالی سال ، رشد ۹۶ درصدی پرتفوی و ترکیب همگون آن ، ضریب خسارت مناسب ، پذیرش در فرابورس، گشایش نماد ” بپاس ” در روز دوم اردیبهشت ماه سال و معامله بیش از ۱۷۵,۸۰۰,۰۰۰ سهم طی ۲۰۴ روز و تحقق مرحله اول افزایش سرمایه از مبلغ ۶۳۰ میلیارد ریال به ۷۵۶ میلیارد ریال، عملکرد بسیار شفاف بیمه پاسارگاد و رضایت سهامداران این شرکت را تایید کرد.
همچنین شرکت بیمه پاسارگاد در پانزدهمین سال تدوین فهرست شرکت¬های برتر که توسط سازمان مدیریت صنعتی برای عملکرد سال ۱۳۹۰ شرکت¬های بزرگ ایران صورت گرفت ، با ۳۲ پله صعود ، رتبه ۱۸۳ را کسب نمود و برای دومین سال پیاپی عنوان شرکت برتر از نظر رشد سریع را به دست آورده است .


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.