بیکاری ۴۰۰ کارگر زاگرس خودرو

بیکاری ۴۰۰ کارگر زاگرس خودرو

دبیر اجرایی خانه کارگر بروجرد اعلام کرد: کارخانه زاگرس خودرو بروجرد نیمه تعطیل شد و ۴۰۰ کارگر آن بیکار شدند.

به نقل از ایلنا محمد گودرزی با اعلام این خبر  گفت: کارخانه زاگرس خودرو واقع در بروجرد به بهانه قطع روابط کاری با کشور مالزی که طرف قرارداد این واحد تولیدی است هم اکنون نیمه تعطیل و در آستانه تعطیلی کامل قرار دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون این واحد صنعتی تولیدی ندارد افزود: از مجموع ۵۰۰ کارگر این کارخانه که دراردیبهشت ماه سال جاری حدود ۲۰۰ نفرشان یکجا بیکار شدند به مرور ۲۰۰ نفر دیگر تا هفته‌های جاری تمدید قرار داد نشده و بیکار شدند. در این میان تنها ۱۰۰ کارگر باقی مانده‌اند که فقط حضور غیاب شده و بلاتکلیف هستند.
به گفته گودرزی؛ یکی دیگر از مشکلات این واحد صنعتی فقدان نقدینگی از سوی مدیران این کارخانه عنوان شده، این در حالیست که این کارخانه میلیارد‌ها تومان تسهیلات اشتغال زایی و نوسازی دریافت کرده است.
دبیر اجرایی خانه کارگر بروجرد با تاکید بر اینکه هیچ یک از مسئولان استانی پاسخگوی مشکلات کارگران زاگرس خودرو نیستند اظهار داشت: بسیاری از کارگران اخراجی دوره‌های آموزشی خود را در با هزینه کارخانه در کشور مالزی گذرانده‌اند و بیکاری این کارگران اتلاف سرمایه‌های ملی است.
گفتنی است زاگرس خودرو یکی از کارخانه‌های خودروسازی ایران در منطقه اشترینان بروجرد است که در زمینه مونتاژ اتومبیل فعالیت دارد و از سال ۱۳۷۵ شروع به فعالیت کرده‌ است.

یکشنبه ۲۵ تیر   ۱۵:۵۹


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.