بی‌نظمی هورمون‌ها دلیل ریزش موهای جلوی سر در زنان می‌شود

متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: ترمیم مو در مردان سبب ایجاد یک احساس بهتر می‌شود، اما در زنان علاوه بر احساس بهتر، عامل ایجاد احساس نرمال بودن می‌شود که بسیار خوشایندتر است.

فارس: فلوشیپ جراحی و لیزر پوست و مو از انگلستان و کانادا گفت: در بعضی از زنان افزایش شدید هورمون مردانه، سبب عقب رفتن موهای جلوی سر می‌شود و حتی گاهی ممکن است این نوع ریزش مو در زنان گسترش بیشتری نسبت به مردان پیدا کند.

محمد علی نیلفروش‌زاده با اشاره به کتاب خود با عنوان روش‌های نوین پیوند مو در این ارتباط اظهار کرد: ریزش موی آندروژنی به نظر مردان پدیده‌ای طبیعی است و اکثر آنها در میان سالی نیمی از موهایشان را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: مردان به راحتی این کم مویی را می‌پذیرند و با آن کنار می‌آیند، اما به نظر زنان ریزش موی شدید و طاسی، پدیده‌ای غیر طبیعی است و تا حد ممکن است این مشکل خود را پنهان کنند.

متخصص پوست، مو و زیبایی تصریح کرد: ترمیم مو در مردان سبب ایجاد یک احساس بهتر می‌شود، اما در زنان علاوه بر احساس بهتر، عامل ایجاد احساس نرمال بودن می‌شود که بسیار خوشایندتر است.

وی افزود: درمان طاسی قدمت طولانی داشته و زنان و مردان از ۵ هزار سال پیش به دنبال یافتن درمانی برای  ریزش موی خود بوده‌اند چون به نظر آنها داشتن مو مترادف است با جوانی، زیبایی، زنده‌دلی، اطمینان و اعتماد به نفس است.

نیلفروش‌زاده تاکید کرد: برخی بیماری‌ها و داروها می‌توانند سبب ریزش مو در افراد شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به علل متفاوت ریزش مو نخستین و مهم‌ترین قدم در درمان آن، تشخیص دقیق عامل ریزش است.

متخصص پوست، مو و زیبایی اظهار کرد: در مواردی که دلیل ریزش مو  بیماری، اختلال هورمونی و یا کمبود تغذیه تشخیص داده شود، باید به دنبال درمان کامل دلیل زمینه باشیم.

وی ادامه داد: امروزه انواع درمان‌های دارویی و جراحی برای ریزش مو وجود دارد و مشکل طاسی را می‌توان درمان کرد.

نیلفروش‌زاده با اشاره به اینکه درمان‌های دارویی تایید شده به وسیله FDA شامل قرص فیناستراید و محلول مینوکسیدیل است، افزود: فیناستراید (پروپشیا) در سال ۱۹۹۸ از طرف FDA به عنوان داروی موثر بر ریزش موی مردانه تایید شد.

وی گفت: بیشترین عارضه این دارو کاهش شدید میل جنسی گزارش شده و این عارضه مردان را از ادامه مصرف آن باز می‌دارد.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.