بی اعتمادی بانکهای مرکزی جهان به آلمان

۳۰م دیماه ،

بینا- کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی بر این باورند که تصمیم اخیر آلمان برای بازگرداندن ذخایر طلای خود از آمریکا و فرانسه، نشانگر بی اعتمادی بانک های مرکزی جهان به یکدیگر است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا / فوربس، در حالی که نگرانی های بسیاری نسبت به وضعیت آینده یورو و ارزش دلار در بین سرمایه گذاران بین المللی وجود دارد اقدام اخیر آلمان در بازگرداندن بخشی از ذخایر طلای خود از آمریکا و فرانسه به این نگرانی ها دامن زده است.
بر این اساس، قیمت جهانی طلا در عرض کمتر از پنج سال از ۹۰۰ دلار به بیش از ۱۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش یافته است. آلمان هم در سال ۲۰۱۱ میلادی تصمیم گرفت در سیاست خود مبنی بر نگهداری ذخایر طلا در خارج از کشور تجدید نظر کند.
برخی کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران مالی بر این باورند که این اقدام آلمان می تواند اعتماد متقابل بانک های مرکزی بزرگ جهان نسبت به یکدیگر را به شدت با خدشه روبرو کند.
تازه ترین نظرسنجی انجام شده در آلمان نیز نشان می دهد مردم این کشور معتقدند نگهداری ذخایر طلای این کشور در بانک مرکزی آلمان به مراتب امن تر از فدرال رزرو نیویورک است.
فدرال رزرو نیویورک ۲۳ درصد ذخایر جهانی شمش طلا را در اختیار دارد که این رقم شامل نیمی از ذخایر طلای هلند و مقدار قابل توجهی از ذخایر طلای سایر کشورهای جهان است.
پس از جنگ جهانی دوم آلمان تصمیم گرفت به سبب نگرانی از اشغال این کشور از سوی شوروی سابق، ذخایر طلای خود را در آمریکا نگهداری کند.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.