تأمین امنیت غذایی شیرخوار با شیر مادر

خبرگزاری آریا- تأمین امنیت غذایی شیرخوار یکی از فواید تغذیه نوزادان با شیر مادر است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور با بیان اهمیت تغذیه شیرخواران با شیر مادر اظهار داشت : تأمین امنیت غذایی شیرخوار و حفاظت از نوزاد در ابتلاء به بیماری های شایع قابل پیشگیری، از فوائد تغذیه نوزادان با شیر مادر است.
آرامش گفت: بهبود روابط عاطفی مادر و کودک، بهبود تکاملی کودک و کاهش احتمال اضطراب، بزهکاری، کودک آزاری و اعتیاد در آینده نوزاد، از دیگر فوائد تغذیه با شیر مادر می باشد.
این فوق تخصص نوزادان یکی از فوائد تغذیه انحصاری با شیر مادر برای شیر خوار را کاهش بروز زردی در نوزاد، بدلیل اثر مصرف تغذیه آغوز شیر مادر دانست و اظهار داشت : آغوز ملین بوده و در کاهش زردی مؤثر است و تأثیر آن در درمان زردی از فتوتراپی (نور درمانی ) و هر گونه درمان داروییر( گیاهی و شیمیایی ) بسیار مؤثرتر است.
وی در ادامه در خصوص تأثیر مصرف آغوز در نوزاد گفت: رساندن ایمونوگلو بولین بیشتر به نوزاد از طریق آغوز، افزایش طول مدت تغذیه با شیر مادر و نوزاد در ساعات اولیه و مکیدن مکرر از دیگر فوائد تغذیه در ساعات و روزهای اول با شیر مادر است.
این متخصص ادامه داد: شروع زودتر مرحله لاکتوژ تدیس، کاهش شدت احتقان پستان، افزایش اعتماد به نفس مادر و تولید شیر مادر بر حسب نیاز  شیر خوار از فوائد شیر دهی برای مادران  است.
وی همچنین تصریح کرد: ترکیب شیر مادر بر حسب سن شیرخوار تغییر می کند و متناسب با نیازهای شیر خوار می باشد.
آرامش اظهار کرد: تأمین مناسبترین ترکیب غذایی برای شیرخوار و کاهش احتمال ابتلاء به SIDS( سندرم مرگ ناگهانی شیر خوار ) از فوائد شیر مادر است.
وی در خصوص اهمیت تغذیه نوزادان نارس با شیر مادر گفت: سهل الهضم بودن، محرک تکامل سیستم ایمنی بودن، رشد بهتر قدی و وزنی را سبب شدن و تأثیر مثبت همه جانبه در شیر خواران نارس از دیگر فوائد شیر مادر است.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.