تئاترهای انقلابی رنگ و بوی دیگری دارند

۱۲ام بهمن ،

حمید شاه آبادی پس از دیدن نمایش ˝دره گل زرد˝

معاون هنری وزیر فرهنگ و ترشاد اسلامی گفت: نمایش‌هایی که در جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌روند و به طور مستقیم به موضوع‌های انقلاب اسلامی می‌پردازند رنگ و بوی دیگری دارند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، حمید شاه آبادی، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب قبل، چهارشنبه ۱۱ بهمن در آخرین روز از جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ابتدا به تالار هنر رفت و نمایش “دره گل زرد” را دید و سپس در تماشاخانه ایرانشهر به تماشای نمایش “دعوت به یک مراسم سوال” نشست.

شاه آبادی پس از دیدن نمایش “دره گل زرد” که فرازی از دوره‌هایی از زندگی حضرت امام خمینی(ره) بود، در گفت و گو با خبرنگار هنرآنلاین اظهار کرد: همیشه دوست داشتیم در روزهای جشنواره تئاتر فجر بعضی از آثار به طور مستقیم به نمادها و نشانه‌های انقلاب اسلامی بپردازند. البته آثاری که در جشنواره تئاتر فجر حضور دارند برایندی از ظرفیت‌های کلی تئاتر کشور است و باید همه بخش‌ها و زمینه‌ها را پوشش دهد.

وی ادامه داد: اما در این میان آثاری که به طور مستقیم به مقوله انقلاب اسلامی می‌پردازند رنگ و بوی دیگری دارند. اثری که امروز با نام “دره گل زرد” دیدیم یکی از آثار زیبای جشنواره فجر امسال بود که روایتی تاریخی است و به صورت فشرده دوره‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

معاون هنری وزیر ارشاد دربارهٔ داستان این نمایش گفت: در این نمایش موقعیت‌هایی که حضرت امام در سنین مختلف با آن مواجه شده و نحوه دیدارها و مواجهه حضرت امام با شهید مدرس و مرحوم آیت‌اله کاشانی روایات زیبایی داشت که می‌تواند بر اطلاعات تاریخی مخاطبان بیفزاید.

وی در پایان با ابراز علاقه برای حمایت از چنین نمایش‌هایی تصریح کرد: امیدواریم این گروه و گروه های دیگر با نمایش هایی دیگر و با بهره بردن از جذابیت های تئاتری بهتر به چنین موضوع هایی بپردازند. به طور حتم ما به این آثار علاقه مند هستیم و دوست داریم که اجرای عمومی نیز داشته باشند، البته برای رسیدن به این منظور باید مراحل خاص خود را طی کنند.

معاون هنری وزیر ارشاد پس از دیدن نمایش‌های “دره گل زرد” و “دعوت به یک مراسم سوال” به دیدن عوامل نمایش رفت و ضمن تقدیم دسته گلی به آنها از زحماتشان تقدیر کرد.

انتهای پیام / ۴۲
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.