تابستان داغ سودان دشمنانش را خواهد سوزاند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط، عمر البشیر تاکید کرد آنچه به بهار عربی موسوم است، در سودان وجود ندارد.

رئیس جمهوری سودان گفت : بهار عربی در سودان وجود ندارد، آنچه وجود دارد تابستان داغی است که دشمنان سودان را خواهد سوزاند.

وی تعامل با هر شرکتی را که با کشورهای دشمن سودان ارتباط دارند، ممنوع اعلام کرد.

عمر البشیر در واکنش به درگیریهای اخیر میان پلیس و دانشجویان دانشگاه خارطوم درباره اینکه آیا بهار عربی از سودان هم عبور خواهد کرد؟ گفت : آنچه وجود دارد نه بهار، بلکه تابستان داغی است که دشمنان سودان را دربرخواهد گرفت.

وی تظاهرات دو ساعته برای سرنگونی حکومت خود و برگرداندن ملت به رنجهایی که در گذشته با آن زندگی می کرد، به تمسخر گرفت و تاکید کرد بقای دولت نجات به نفع ملت است و کسانی که امیدوارند بهار عربی را در سودان ببینند، هرگز آن را نخواهند دید، زیرا ما در تابستان داغی به سر می بریم که تمام دشمنان سودان را خواهد سوزاند.

خاطر نشان می شود شبکه العربیه با ارائه خبرهای فوری از درگیریهای سودان سعی دارد که اوضاع این کشور را بحرانی و در آستانه انقلاب جلوه دهد این در حالی است که این رژیم برای سرکوب قیام بر حق ملت بحرین به این کشور نیرو اعزام کرد و اعتراضات مردمی در کشور خود را به شدت سرکوب می کند که حمله وحشیانه امروز نیروهای سعودی به شیخ النمر از روحانیون برجسته شیعی در شرق عربستان باردیگر خوی سرکوبگرانه آل سعود را نشان داد.
 
رسانه های عربستان تلاش می کنند درگیریهای اخیر در خارطوم را به آنچه بهار عربی می خواند، ربط دهند و مطلب اخیر روزنامه رسمی الوطن سعودی به نوعی ارتباط عربستان را با ناآرامی های اخیر در سودان نشان می دهد.

روزنامه الوطن عربستان در مطلبی با عنوان” سودان در آستانه بهار عربی” آورده بود : سودان اوضاع خوبی ندارد، زیرا علاوه بر اینکه بخش اعظم درآمد نفتی خود را از دست داده است با سوء مدیریت روبرو است و وضع اقتصادی آن وخیم است.

این روزنامه سعودی نوشته بود: سودان هم اکنون از مشکلات بی شماری در کنار وضع نابسامان اقتصادی خود رنج می برد، زیرا وضع در دارفور بد است، منطقه کردوان در جنوب، شرق سودان و مناطق النوبه از نبود توجه کافی و به حاشیه رانده شدن رنج می برند.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.