تاثیر بازدید قضات از زندان ها در صدور احکامی غیر از مجازات حبس

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

یک حقو قدان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

یک قاضی بازنشسته دادگستری گفت: ملاقات قضات از زندان ها میتواند نقش موثری در صدور احکامی غیراز مجازات حبس برای زندانی داشته باشد.

ابولفضل سام نژاد در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با بیان اینکه بازدید قضات رسیدگی کننده به پرونده های کیفری از زندان ها عامل موثری در کاهش جمعیت کیفری محسوب می شود اظهارداشت: قضات با بازدید از زندان ها می توانند تصمیمات بهتری درمورد مجازات های سالب آزادی اتخاذ کنند.
 
 این حقوقدان نقش قضات را در کاهش جمعیت کیفری بسیار موثر و حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: استفاده از مجازات های جایگزین حبس همانند جزای نقدی،آزادی های مشروط و پذیرش در خواست اعسار از جمله اقداماتی بوده که قضات می توانند انجام دهند.
 
 وی ادامه داد: ملاقات قضات از زندان ها میتواند نقش موثری در صدور احکامی غیراز مجازات حبس و به جای آن صدورمجازات های جایگزین حبس داشته باشد.
 
سام نژاد معتقد است  تا زمانیکه در قوانین جزایی ما برای هر جرمی مجازات حبس تعریف شود با کاهش آمار زندانیان مواجه نخواهیم شد.
 
این قاضی بازنشسته خاطرنشان کرد: نقش قضات در صدور رای حبس پررنگ شده و با صدور حکم حبس راه را برای ورود انواع مجرمان در زندان بازکرده اند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.