تاثیر سرما بر روی پوست

۰۲م آذر ،

با سرد شدن و کاهش رطوبت هوا، پوست انسان بیشتر دچار خشکی شده و رطوبت آن از بین می‌رود که این مشکل در کودکان و زنان شایع‌تر است.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ در فصول سرد سال، باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. هوای سرد سبب خشکی پوست می گردد. خشکی پوست می تواند سبب چین و چروک پوست شود.

مراقبت از پوست در این فصل بیشتر برای اشخاصی توصیه می‌شود که از پوست خشک برخوردار بوده و در معرض حساسیت‌های پوستی مانند اگزما قرار دارند.

به‌دنبال کاهش دما و رطوبت هوا در فصول پاییز و زمستان، پوست بدن بسیاری از اشخاص در معرض خشکى، آزردگى و ترک‌خوردگى قرار گرفته و لطافت و شادابى خود را از دست می دهد.

یکی از راهکارهای بسیار مهم برای مقابله با خشکی پوست در فصل سرما، کاهش دفعات استحمام و استفاده‌نکردن از هر نوع شوینده‌ای هنگام استحمام، بجز در مناطقی از پوست است که بر اثر تعریق بوی نامطبوعی به خود گرفته است.

 اگزمای مکرر پوست و تداوم آن همراه با خارش سبب ضخیم و پررنگ شدن پوست می‌شود و در موارد شدید، پوست به اصطلاح حالت پیری شکل به خود می‌گیرد.

نکته: پیشگیری از خشک ماندن پوست در هوای سرد ، استفاده نکردن از مواد شوینده دارای قدرت پاک کنندکی بالا مانند مایع ظرفشویی، پودرهای رختشویی و صابون‌های مایع و مصرف مکرر مرطوب کننده‌ها و لوسیون‌ها و دستگاه‌های بخار در جلوگیری از خشکی پوست موثر است
.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.