تاثیر مثبت تکنیک های یوگا بر کاهش خستگی بیماران مبتلا به ام.اس

سه شنبه ۲۳ خرداد – ۰۴:۵۵:۴۶ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- در یک مطالعه کارآزمایی بالینی که در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج انجام شد، تاثیر مثبت برخی از تکنیک های ورزش یوگا بر کاهش خستگی بیماران مبتلا به ام اس مشخص شد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن بیان این مطلب گفت: در این بررسی علمی انجام تکنیک های پرانایاما، هاتا و راجایوگا موثرترین تکنیک های ورزش یوگا بر افزایش نشاط بیماران مبتلا به ام اس شناخته شد.
شهلانجفی دولت آباد در رابطه به چگونگی انجام این تکنیک ها ادامه داد: در پژوهش نامبرده، انجام این تکنیک ها به مدت سه ماه و هر ماه نیز هشت جلسه یک تا یک و نیم ساعته، می تواند تاثیر مثبت ورزش یوگا را بر کاهش خستگی بیماران مبتلا به ام اس نشان دهد.
وی افزود: بیماری مولتیپل اسکلروزیس(ام اس)، یکی از بیماری های مزمنی است که سبب ناتوانی های زیادی در افراد جوان و میانسال می شود.
نجفی دولت آباد افزود: بر اساس آمارهای جهانی، حدود ۲/۵ میلیون نفر در دنیا به این بیماری مبتلا هستند و همین آمارها نشان می دهد بیماری ام اس در تمام جهان رو به افزایش است که کشور مانیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.
این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: با وجود درمان های متعددی که برای این بیماری به کار گرفته می شود، ام اس هم چنان یکی از ناتوان کننده ترین بیماری هایی است که جنبه های مختلف زندگی فرد مبتلا را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۲۱۶۵۵۴۶۸۱۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.