تاثیر مثبت جنگ ۸ روزه غزه در مذاکرات ایران با ۱+ ۵

۰۷م آذر ،

یک کارشناس مسائل هسته‌ای گفت: جنگ ۸ روزه سبب تثبیت و تقویت قدرت ایران و هم‌پیمانانش در منطقه شده و معادلات منطقه‌ای را به نفع آن‌ها تغییر داده است بنابراین در روند مذاکرات ایران با۱+۵ تآثیر مثبتی خواهد داشت.

حسن بهشتی‌پور در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به نقش و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در منطقه اظهار داشت: اظهارات اخیر کاندولیزا رایس دربارهٔ ایران، بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد چرا که وی به ظاهر بر قدرت ایران در مجموعه حرکات شیعیان تاکید می‌کند اما باطناً به دنبال دامن زدن به ایران هراسی و شیعه هراسی است تا از این طریق افکار عمومی آمریکا را برای اعمال برخوردهای خشن‌تر با ایران متقاعد کند.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: جناح‌های تندرو و نئوکان‌های آمریکایی با اذعان به اینکه قدرت ایران روز به روز در منطقه بیشتر شده و تاثیرگذارتر است به دنبال اِعمال سیاست‌های تندتری علیه این کشور می باشند.

وی با اشاره به مذاکرات آتی ایران با ۱+۵ تصریح کرد: این گفتگوها از جنبه فنی و حقوقی خارج شده و بُعد امنیتی-سیاسی پیدا کرده است بنابراین تمام تحرکات مختلف منطقه‌ای و تغییر معادلات بر این مذاکرات تاثیرگذار خواهد بود.

بهشتی پور ادامه داد: موضوعاتی چون سوریه، فلسطین، عراق و افغانستان از پارامترهای تاثیرگزار بر گفتگوهای ایران با ۱+۵ می باشند لذا هر نوع تغییر در چینش نیروها و نوع کنشگری بازیگران در این مناطق، بر روند مذاکرات تأثیر مثبت یا منفی خواهد داشت.

این کارشناس سیاست خارجی در پایان با اشاره به اثبات اقتدار ایران در جنگ ۸ روزه غزه تصریح کرد: این جنگ سبب تثبیت و تقویت قدرت ایران و هم‌پیمانانش در منطقه شده و معادلات منطقه‌ای را به نفع ایران تغییر داده است بنابراین در روند مذاکرات ایران با۱+۵  تآثیر مثبتی خواهد داشت.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.