تاثیرات کاهش تولید خودرو بر صنعت تایر

۲۶اردیبهشت،

تاثیرات کاهش تولید خودرو بر صنعت تایر

عصرخودرو: افت حدود ۵۰ درصدی تولید خودرو در کشور چه تاثیراتی بر تولیدکنندگان تایر به عنوان صنعتی که تمام تولیداتش به مصرف خودروها و وسایل نقلیه می‌رسد، داشته است؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «عصرخودرو» به نقل از میهن صنعت، مسعود بهرامی‌ نوید – عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران  در این باره اظهار کرد: کاهش تولید خودرو در کشور تاثیرات منفی بر صنعت تایر داخلی نداشته است.

 

وی با بیان این‌که مقدار مصرف تایر در کشور سالانه حدود ۳۵۰ هزار تن است، خاطرنشان کرد: از این مقدار حدود ۲۳۰ هزار تن در کشور تولید شده و حدود ۱۲۰ هزار تن نیز وارد می‌شود.

 

عضو هیات مدیره انجمن صنفی صنعت تایر ایران ادامه داد: بخشی از این واردات توسط خودروسازان صورت می‌گرفت که البته به نظر می‌رسد با افزایش نرخ ارز واردات تایر تا حدی توجیه اقتصادی خود را از دست داده است.

 

وی افزود: از آن قبل خودروسازان تایر دریافتی از تولید‌کنندگان این محصول را حدود ۲۵ درصد ارزان‌تر از نرخ بازار خریداری می‌کنند که این موضوع سبب شده عمده فعالیت تایرسازان در زمینه‌ بازار خدمات پس از فروش خودروها باشد.

 

بهرامی نوید با بیان این‌که به همین دلایل کاهش تقاضای خودروسازان تاثیری بر صنعت تایر داخلی نداشته است، تصریح کرد: در این شرایط به نظر می‌رسد با افت تولید خودرو ممنوعیت صادرات تایر نیز باید لغو شود.

وی خاطرنشان کرد: تایر‌سازان سال‌ها در زمینه صادرات فعالیت کرده و توانسته بودند بازار‌هایی را کسب کنند اما با ممنوعیت صادرات این بازارها از دست رفت. در این شرایط رفع ممنوعیت می‌تواند کسب مجدد بازارها و ارزآوری را به دنبال داشته باشد.

جمعه ۲۷ اردیبهشت   ۱۵:۲۲

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.