تاثیر اعتیاد والدین بر بد رفتاری کودکان

۱۷فروردین۱۳،
ممتاز نیوز: به گفته مرکز بهداشت روان دانشگاه ایالتی کنتیکات، رابطه مستقیمی میان اعتیاد والدین و بد رفتاری کودکان وجود دارد. کودکانی که والدین معتاد دارند اغلب بیش از کودکانی که چنین نیستند با مشکلات روحی و جسمی دست و پنجه نرم می کنند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پیشگیری نوین، به نقل از پژوهشگران دانشگاه کنتیکات، ۱۴ میلیون بزرگسال آمریکایی به الکل معتادند. همچنین بیش از ۱۲ میلیون نفرشان علاوه بر نوشیدن الکل، مخدر مصرف می کنند. این آمارها نشان دهنده آن است که تعداد کثیری از کودکان در معرض خشونت های خانگی والدین قرار دارند.

پیامدهای روحی روانی

به گفته انجمن ملی اعتیاد به مواد مخدر و سلامت آمریکا، اعتیاد والدین می تواند پیامدهای روحی روانی منفی برای کودکان به همراه داشته باشند. والدینی که به کرات مست می کنند رفتارهای غیر قابل پیش بینی دارند. رفتارهای این چنینی والدین در دراز مدت می تواند سبب ایجاد مشکلات روحی روانی در فرزندان شود.

پیامدهای جسمی و پزشکی

به گفته مرکز خانواده و اعتیاد به مواد مخدر نیویورک، والدین معتاد، اغلب متوجه مشکلاتی که ایمنی کودکان را تهدید می کنند نمی شوند. کودکان ممکن است در مکانی باشند که به سبب فقدان نظارت والدین در معرض خطرات فیزیکی قرار بگیرند یا قربانی خشونت ورزی والدین شوند. والدین معتاد می توانند به وسیله رانندگی تحت تاثیر مخدر، بارداری همراه با اعتیاد به مواد مخدر و … جان کودکان را تهدید کنند.

پیامدهای آموزشی

مرکز اعتیاد به مواد مخدر و خانواده آمریکا اعلام کرده، کودکان والدینی که مخدر مصرف می کنند بیش از سایر همسالان شان با مشکلات تحصیلی و اخراج از مدرسه دست و پنجه نرم می کنند. به سبب وجود بحران و آشوب در خانه، چنین کودکانی توانایی تمرکز کردن بر دروس را از دست می دهند و به افسردگی و دلشوره مبتلا می شوند.

پیشگیری / راه حل

به گفته متخصصان انجمن ملی مطالعات اعتیاد به مواد مخدر آمریکا، بزرگسالانی که با مشکلات اعتیاد به مواد مخدر دست و پنجه نرم می کنند باید از خدمات روان درمانی و دارو درمانی استفاده کنند. والدینی که مخدر مصرف می کنند علاوه بر استفاده از خدمات روان درمانی و دارو درمانی باید مهارت های فرزند پروی شان را ارتقاء دهند.

این نوع درمان، اغلب به خانواده درمانی، روان درمانی والدین و استفاده از خدمات رفاهی کودک وابسته است. به نقل از کارشناسان، مداخله زود هنگام، حمایت های پزشکی و اجتماعی و مشاوره های گوناگون می توانند فرزند را از شرایط بحرانی به سلامت عبور دهند.

منبع:ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.