تاثیر مثبت تایچی‌چوان برای معلولان

گردآوری شده توسط گروه بهداشت و سلامت ممتاز نیوز

محققان دانشگاه تنسی با انجام تحقیقاتی بر روی معلولان دریافتند آنها با انجام تایچی به طور نشسته می‌توانند از فواید این ورزش استفاده کنند.

مطالعات نشان داده است که ورزش مداوم دارویی مهم برای کسانی است که مریض می باشند. پزشکان باید وقت بسیاری را صرف کنند تا حتی اشخاص سالم را به انجام ورزش مداوم تشویق کنند، اما ورزش کردن برای کسانی که محدودیت حرکتی دارند و دچار معلولیت می باشند سخت‌تر است. معمولا این اشخاص اعتماد به نفس کمی دارند و تلاش نمی‌کنند تا ورزش را آغاز کنند. استفاده از تجهیزات ورزشی باشگاه‌ها برای کسانی که معلولیت دارند، سخت است.

دکتر زبین گو ، پزشک دانشگاه تنسی می‌گوید: ورزش‌های جذاب و مناسب معمولا برای این اشخاص قابل دسترسی نیستند. فعالیت فیزیکی همراه با مراقبت‌های پزشکی می‌تواند به بهتر شدن سلامتی این اشخاص کمک کند. کمبود فعالیت فیزیکی و داشتن ناتوانی‌های شدید سبب می‌شود که این اشخاص دچار مشکلات روانی و جسمی بیشتر می‌شوند. همچنین فشار بیشتری به خانواده‌ها و دوستان و اطرافیان این اشخاص وارد می‌کنند.

پزشکان دانشگاه تنسی ایده تایچی بر روی ویلچر را برای معلولان پیشنهاد کرده‌اند.

تایچی یکی از ورزش‌های رزمی و قدیمی چینی است که جنبه رقابتی ندارد و در آمریکا و چین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

گو می‌گوید: تایچی بر روی ویلچر یکی از راه‌های ساده‌ای است که به کمک آن اشخاصی که از ویلچر استفاده می‌کنند می‌توانند سلامت جسمی و روحی خود را تامین کنند. کمیته پارالمپیک چین در نظر گرفته است که سالانه برنامه‌ای برای برگزاری تایچی بر روی ویلچر در نظر بگیرد. در واقع اشخاصی که دچار معلولیت می باشند می‌توانند به طور نشسته تایچی انجام دهند.

تحقیقاتی در این زمینه بر روی ۱۰ نفر که معلولیت داشتند انجام شد. این اشخاص نمی توانستند بیش از ۵۰ قدم به طور مستقل راه بروند. به مدت دو ماه این اشخاص تایچی بر روی ویلچر انجام دادند که برنامه آن دو بار در هفته‌ هر جلسه ۴۵ دقیقه‌ بود. اشخاصی که در این کلاس‌ها شرکت داشتند بعد از دو ماه توانستند راه بروند، از پله‌ها بالا بروند.

یکی از این اشخاص می‌گوید: من پیشرفت بسیاری کردم و بسیار از این ورزش لذت بردم. از این که دیدم دیگران چطور ورزش می‌کنند، الهام گرفتم و بسیار ورزش گروهی به من کمک کرد. بسیاری از این اشخاص بیماری‌های همچون فیبر و میالژیا و تصلب بافت عضلات داشتند. استفاده از تایچی به عنوان راهی برای کمک به بیماران می‌تواند بسیار بر کارایی قدرتی آنها تاثیر بگذارد.

سه فاکتور باید پیشرفت کنند تا سلامت به فرد باز گردد: فعالیت فیزیکی ، شرایط ذهنی و شرکت در اجتماع. تایچی بر هر سه فاکتور تاثیر می‌گذارد و این امید را در اشخاص ایجاد می‌کند که می‌توانند پیشرفت کنند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.