تاثیر معرفی شخصیت صنعت غذا در رشد صنایع تولیدی کشور

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ‘سید محمد حسینی’ روز سه شنبه در آیین معرفی شخصیت برتر صنعت غذای سال کشور افزود: به طور حتم انتخاب و معرفی شخصیت برگزیده صنعت غذا باعث افزایش تولید با کیفیت در کشور می شود.

وی اظهارداشت: به همین منظور از میان شخصیت های اثرگذار و مانگار صنعت غذای کشور ، چهره ای به عنوان یک پدیده توسط ستاد دبیرخانه صنعت غذای کشور انتخاب و معرفی شد.

دراین مراسم ‘مرتضی سلطانی ‘ به عنوان شخصیت برتر صنایع غذایی در سال ۹۰ انتخاب شد.

حسینی ادامه داد: در این راستا ازسال گذشته فرم هایی برای ۱۵۰ نفر از فعالان عرصه صنایع غذایی کشور ارسال و پس از جمع آوری و امتیازبندی شخصیت صنعت غذای سال انتخاب شد.

حسینی تاکید کرد: به منظور معرفی برند و شخصیت صنعت غذای کشور به جهانیان، در تاریخ ۲۵ مهرماه سال جاری از برخی صنایع برتر جهان دعوت شده است.

وی با بیان این که انتخاب شخصیت سال ۹۱ نیز از مهرماه سال جاری آغاز می شود، گفت: فرم هایی به صورت مکتوب برای صنایع غذایی موفق ارسال و پس از جمع بندی شخصیت برتر سال ۹۱ نیر انتخاب خواهد شد.

**جزئیات برپایی دومین جشنواره رسانه های صنایع غذایی ایران

رییس هیات مدیره انجمن علوم و صنایع غذایی کشور گفت: با برگزاری جشنواره رسانه های صنایع غذایی کشور در ۱۶ مردادماه سال جاری از خبرگار، گزارشگر، عکاس، و طراح برتر این صنعت تقدیر می شود.

وی اظهارداشت: ستاد دومین دوره جشنواره رسانه های صنایع غذایی ایران با اعلام جزئیات برنامه سال جاری برای انتخاب و تقدیر تلاشگران عرصه رسانه های گروهی در بخش صنعت غذا کار خود را آغاز کرد.

حسینی با تاکید بر ضرورت گسترش حوزه انتخاب به شکل تخصصی و شفاف سازی ملاک های گزینش، مواردی به عنوان خط مشی و شیوه نامه اجرایی مشخص شد.

وی ادامه داد: همچنین در پی برگزاری جشنواره دوم مقرر شد در کنار خبرنگار نمونه از عکاس، طراح گزارشگر به عنوان دیگر فعالان عرصه رسانه تقدیر شود.

این مسئول تصریح کرد: همچنین روزنامه ها، نشریه های تخصصی، سایت های خبری و خبرگزاری ها نیز به طور مستقل در این بررسی قرار می گیرند.

حسینی اظهارداشت: انجمن علوم و صنایع غذایی ایران سال گذشته ابتکار تقدیر از خبرنگاران فعال در این بخش صنعت را با معرفی ۱۷ خبرنگار برگزیده و فعال به انجام رساند و در روز خبرنگار (۱۷ مردادماه) با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

وی تاکید کرد: این ستاد در نخستین فراخوان خود از تمام تلاشگران عرصه خبر در حوزه صنعت غذا که مایل به شرکت در جشنواره دوم هستند دعوت می کند سه نسخه از آثار در زمینه های گزارش، خبر، مقاله، عکس و طرح خود را که از تاریخ مردادماه سال ۹۰ در نشریات عمومی و تخصصی به چاپ رسیده است را به ستاد جشنواره ارسال کنند.

به گفته وی، علاقمندان می توانند برای شرکت در جشنواره دوم رسانه های صنایع غذایی ایران با شماره تلفن ۲۲۳۶۳۷۳۴ تماس حاصل کنند.

** نقش موثر نیروی انسانی در افزایش تولید

شخصیت برتر صنعت غذای سال ۹۰ نیزگفت: به منظور موفقیت در تولید، همکاری و هماهنگی بین نیروی انسانی و بخش مدیریتی یک واحد تولیدی الزامی است.

‘مرتضی سلطانی’ افزود: برای رسیدن به تولید با کیفیت و افزایش بهره وری در مرحله نخست روش های مدیریت نیروی انسانی و پس از آن سرمایه گذاری و مکانیزاسیون واحدهای تولیدی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که افزایش تولید راهی جزء نگاه انسان محورانه ندارد ، اظهارداشت: ارتباط ، همکاری، تفکر، همدلی و ماندگاری نیروی انسانی در کنار سرمایه گذاری و مکانیزاسیون باعث تعالی و پیشرفت واحدهای تولیدی کشور می شود. ازنظر این فعال بخش خصوصی ، نگاه خود محوربین در هیچ جای دنیا جوابگو نیست و در نهایت موجب از بین رفتن تولید می شود.

سلطانی تاکید کرد: موفقیت برندهای معروف دنیا به دلیل توجه به ادبیات تولید است که نیروی انسانی خود را فقط کارمند نمی دانند بلکه آنان شریک خود می شناسند.

این مسئول تصریح کرد: به طور حتم اگر تغییری در نوع نگرش واحدهای تولیدی کشور ایجاد نشود ممکن است با ادامه مسیر غلط تولید کشور به خطر بیفتد.

سلطانی با تاکید بر این که تحریم ها دلیلی بر عدم تولید نیست ، افزود: با اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و قطع منابع ملی کاذب، برخی واحدهای تولیدی با ظرفیت پایین تولید به تعطیلی کشیده شدند که همین امر باعث پیشرفت واحدهای تولیدی قوی تر شد.

وی اضافه کرد: ورود بدون مرز تولید در بازار مصرف خود موجب اشتغالزایی می شود که افزایش بهره وری و رقابت در بازارهای داخل و خارجی را به همراه خواهد داشت.

اقتصام**۹۱۸۶**۱۶۰۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۰۱۲۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.