تاخیر دولت در ارائه بودجه ۹۲ به بهانه اخذ نظر مشورتی مجلس قابل قبول نیست

۱۹م آذر ،

چکیده: عضو کمیته مشورتی دولت و مجلس برای بودجه ۹۲ با تاکید بر اینکه نمایندگان شرکت کننده در این کمیته ماموریتی از طرف مجلس ندارند، گفت: دولت باید بودجه را در مهلت قانونی به مجلس ارائه کند و تاخیر دولت در ارائه بودجه ۹۲ به بهانه اخذ نظر مشورتی مجلس قابل قبول نیست.

جعفر قادری با بیان اینکه گفته های منتقدان نشست بعضی نمایندگان مجلس با مسئولان دولتی را برای بررسی لایحه بودجه ۹۲ قبول دارد، گفت: هیچکس ادعا نکرده که نمایندگان مجلس عضو کمیته ماموریتی از طرف مجلس دارند و در صورتی که دولت اعلام کند که نشست مسئولان دولتی با مجلس بوده و در واقع القا شود که این نمایندگان از طرف مجلس مامور شده اند اشتباه است و هر نماینده ای حق دارد که این موضوع را تکذیب کند.

وی ادامه داد: نمایندگان همواره در مباحث بودجه ای به دولت کمک مشورتی می دهند و این جلسه هم به نمایندگی از مجلس برگزار نمی شود. برگزاری این نوع نشست ها از قبل هم وجود داشته و همواره رایزنی هایی بین دولت و مجلس برقرار است.
 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اما برگزاری این نشست ها نباید توجیهی در دست دولت باشد که لایحه بودجه را با تاخیر ارائه کند. تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۲ به بهانه اخذ نظر مشورتی مجلس قابل قبول نیست.

نماینده شیراز گفت: دولت باید لایحه بودجه را هر چه سریعتر به مجلس ارائه دهد و تاخیر در ارائه لایحه مشکلاتی را برای کشور به وجود می آورد .
 

وی در پاسخ به این سئوال که آیا با نفس این اقدام که نرخ ارز از سوی مجلس تعیین شود موافق میباشید یا خیر، گفت: مجلس هیچ گاه نرخ ارز را تعیین نمی کند و همواره نظر ما تعیین نرخ ارز با مدیریت شناور شده است. نرخ ارز را بازار مشخص می کند اینکه چه قمیتی برای ارز قابل دفاع باشد بحث دیگری است .
 

عضو کمیته مشورتی دولت و مجلس برای بودجه افزود: در سال ۹۱ نیز ما نرخ ارز را ۱۲۲۶ تومان معین کردیم اما این به منزله تعیین نرخ ارز نبود بلکه توقع اعمال مدیریت شناور شده هم وجود داشت . اتفاقا از وزیر اقتصاد سئوال کردیم که شما با چه مبنایی بخش قابل توجهی از ارز را با نرخ ۱۲۲۶ تومان در ۶ ماهه اول سال ۹۱ فروخته اید این یک تخلف است و سه شنبه برای همین موضوع وزیر به مجلس دعوت شده تا پاسخگو باشد.
 

قادری گفت: برگزاری جلسات مشورتی با دولت مشکلی ندارد و می توانیم این نوع جلسات را ادامه دهیم اما نباید به این صورت باشد که گفته شود نمایندگانی که در این جلسات شرکت می کنند به نمایندگی از کل مجلس می باشند .


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.