تاریخ مصرف تنها مشکل نیست، لاستیک ها بی کیفیت است واردات تایر نیازمند نظارت دقیق

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

تاریخ مصرف تنها مشکل نیست، لاستیک ها بی کیفیت است واردات تایر نیازمند نظارت دقیق

تاریخ مصرف تنها مشکل نیست، لاستیک ها بی کیفیت است
واردات تایر نیازمند نظارت دقیق

ممتازنیوز: سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران در خصوص واردات تایرهای تاریخ گذشته گفت: به دلیل امکانات محدود گمرک های کشور جهت تست تایرهای وارداتی، این تایرها به راحتی و بدون هیچ مانعی وارد کشور می شوند.

مصطفی تنها در گفت و گو با خبرنگار ممتازنیوز، با بیان این مطلب افزود: تایرهای تاریخ گذشته با قیمتی ارزان و تخفیفات گمرکی وارد کشور می شوند و مردم نیز به دلیل قیمت ارزان آنها اقدام به خرید این محصولات بی کیفیت می کنند و شرکت سازنده آنها نیز در قبال حوادثی که در اثر استفاده از این تایرها رخ می دهد هیچ گونه مسئولیتی را قبول نمی کند.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از خودروهای سواری و سنگین از این تایرها استفاده می کنند اما تنها زمانی که حادثه ای موجب کشته شدن چندین انسان می شود، همه متوجه آثار استفاده از لاستیک های نامرغوب و تاریخ گذشته می شوند.
سخنگوی انجمن صنفی صنعت تایر ایران عنوان کرد: تایرهای بی کیفیت تنها شامل محصولات تاریخ گذشته نمی شود و در بسیاری از مواقع تایرهایی با کیفیت پایین وارد کشور می شوند که فقط متخصصین مربوطه قادر به تشخیص آن هستند.
وی همچنین اظهار داشت: در حاشیه تمامی تایرها شماره ای درج شده که نشان دهنده سال و ماه تولید و شماره حلقه تایر تولید شده است لذا مردم می توانند هنگام خرید تایر با خواندن این شماره از تاریخ تولید آن مطلع شوند.
تنها در پایان با اشاره به امکانات محدود تست تایر در کشور، خاطرنشان کرد: این پیشنهاد توسط انجمن به اداره گمرک ارائه شد که چنانچه مبادی ورود تایر به کشور را محدود کند انجمن صنفی صنعت تایر امکانات مورد نیاز و نیروهای آموزش دیده را جهت تست در اختیار آنها قرار می دهد اما این شرکت ۲۸ گمرک را اعلام کرد که تجهیز هرکدام از آنها نیازمند چندین میلیون دلار هزینه است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.