تازه‌ترین مجموعه اشعار شاعران جوان استان فارس رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، هاشم کرونی مسئول دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس در خصوص آیین رونمایی ۹ مجموعه شعر استان فارس گفت: در این برنامه ۵ مجموعه شعر به صورت انفرادی از ۵ شاعر استان فارس و نیز ۴ مجموعه شعر به صورت جمعی از شاعران  شهرستان‌های مختلف استان فارس رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: مجموعه شعرهایی که در این مراسم رونمایی می‌شود از چهار شهرستان استان فارس بوده که می‌توان از میان آنها به مجموعه شعر «ترنج، ترمه و ترانه» از شاعران شهرستان جهرم به کوشش عبدالرضا کوه‌مال جهرمی و«هجای گمشده» مجموعه شعر شاعران شهرستان ارسنجان که محمد‌حسین ابراهیمی آن را گرد‌آوری کرده است، نام برد.

کرونی افزود: از دیگر مجموعه شعرهای جمعی استان فارس می‌توان به «همیشه‌تر از هرچه اتفاق» که سروده  شاعران شهرستان فسا به کوشش عهده محمدحسین بهرامیان و مجموعه شعر «به نفع کلمات» از شهرستان مرودشت به کوشش مجتبی صادقی اشاره کرد.

کرونی با بیان این که که ۵ مجموعه شعر انفرادی از شاعران استان فارس نیز در این روز رونمایی می‌‌شود، عنوان کرد: دو بیتی و رباعی‌های سیدحبیب‌الله حسینی میرآبادی با عنوان «از لبهای خیس باران»، مجموعه شعر سپید پایداری سروده سید محمدامین جعفری حسینی با عنوان «تا انتهای بی‌نهایت»، مجموعه شعر کلاسیک محمد حسین بهرامیان با عنوان «این وصله‌ها به ماه نمی‌چسبد» و مجموعه شعر سپید محمد‌رضا نیرو با عنوان «ابری‌تر از این حرف‌ها» و مجموعه شعر سپید طیبه نیکو با عنوان «فردا به خواستگاری ماه می‌رود» را می‌توان نام برد.

وی افزود: این آثار طی فراخوان رسانه‌ای از سوی حوزه هنری استان فارس به حوزه هنری ارسال شد و تمام آنها پس از بررسی کارشناسان مرکز امور ادبی استان‌های مرکز آفرینش‌های ادبی به مرحله چاپ رسید.

کرونی ادامه داد: مجموعه‌های جمعی نیز به سفارش مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری استان فارس بوده که شاعران آنان را تولید کرده‌اند وانتشارات فصل پنجم تمام این آثار را به چاپ رسانده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.