تازه ترین آثار موسسه بوستان کتاب در بازار نشر

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار معارف ایرنا، کتاب ‘معاد جسمانی در حکمت متعالیه’ نوشته ‘مرتضی پویان’ عنوان یکی از محصولات این موسسه است که با قیمت ۱۸۵ هزار ریال منتشر شده است.

در معرفی این کتاب آمده است: ‘معاد جسمانی’ از موضوعات عمیق و اندیشه‌ سوز در میان متکلمان و فیلسوفان است و نگرگاه‌های آنان در این‌باره متفاوت است، عده‌ای که از اثبات عقلی آن عاجز مانده‌اند به کلی، معاد را انکار کرده‌اند. گروهی دیگر، مثل بوعلی‌سینا، تعبدی آن را پذیرفته‌اند برخی دیگر که خواسته‌اند آن را اثبات کنند فقط برای ‘معاد روحانی’، دلیل آورده‌اند.

اما تنها فیلسوفی که با ژرف‌کاوی حیرت‌انگیز عقلی به اثبات ‘معاد جسمانی’ پرداخته حکیم صدرالمتالهین شیرازی است.

اثر حاضر معاد جسمانی را از دیدگاه وی در سه بخش عمده دیدگاه عقل، دیدگاه شرع و نقد و بررسی آرای مخالفان معاد جسمانی صدرالمتالهین مورد کاوش قرار داده است.

* کتاب ‘حکایت‌ها و هدایت‌ها در آثار استاد شهید مطهری’ نوشته ‘محمدجواد صاحبی’ دیگر اثر این موسسه در بازار نشر است که در بخشی از آن می خوانیم: آثار استاد مطهری تراوش اندیشه دینی و تعهد و تعبد ایشان است که برای قشرهای مختلف مفید و هدایتگر است داستان‏ها و حکایاتی که شهید مطهری در تبیین مباحث بیان کرده، زمینه فهم بیشتر معارف اسلامی را فراهم ساخته است.

در این حکایات به سرگذشت پیامبران و امامان، علما و مجاهدان و عارفان، کجروان و منحرفان و نیز حماسه‏های امام حسین(ع) و یارانش اشاره شده. نتیجه‏گیری اخلاقی و هدایتگرانه از این حکایات که از ویژگی‏های کتاب حاضر است در روشنگری و رهنمونی به ارزش‏های اسلامی موثر است.

* جلد پنجم کتاب ‘هزار و یک کلمه’ اثر آیت الله حسن حسن زاده آملی در زمره دیگر آثار موسسه بوستان کتاب است که در معرفی آن آمده است: نکته‏هایی که حکیمان و عالمان واصل، می‏نگارند و خاطره‏هایی که از اساتید خود، نقل می‏کنند، به راستی درس‏آموز و عبرت‏انگیز است. بسیاری از کسان با همین نکته‏ها از غفلت به درآمده و یا مطالب علمی نغز و عمیق در ذهن و ضمیرشان مانده است.

مجموعه حاضر با نام ‘هزار و یک کلمه’ به قلم حکیم الهی آیت الله حسن‏زاده آملی است که در آن، نکته‏های فراوانی در زمینه‏های گوناگون اخلاق و عرفان، کلام و فلسفه، تفسیر و حدیث، هیات و نجوم و دیگر دانش‏ها آمده و قلم شیوا و بیان رسا و گاه خاطره‏گونه به جذابیت این اثر افزوده است.

* کتاب ‘حقوق فرزندان در مکتب اهل‌بیت (ع)’ نوشته ‘محمد جواد مروجی طبسی’ را باید از دیگر محصولات جدید این موسسه دانست که در بخشی از آن می خوانیم: انسان در برابر همه پدیده‏های هستی که به نوعی با آنها مرتبط است مسوول است و باید ‘حقوق’ و ‘تکالیف’ خود را ادا کند. فرزندان از نزدیک‏ترین و عزیزترین کسانی‏اند که آدمی با آنها در ارتباط است. اما حقوق فرزندان چیست؟

در این‏باره نگرگاه‏های مختلفی وجود دارد، ولی رهنمود جامع از سوی خاندان وحی و نبوت ارایه شده که کتاب حاضر با بررسی عمیق در منابع حدیثی، حقوق فرزندان را در مکتب اهل‏ بیت، در فصل‏های متعددی به تصویر کشیده است.

‘احکام روابط زن و مرد و مسائل اجتماعی آن’ به قلم سید مسعود معصومی، ‘دانستنی‏های لازم از نماز’ اثر محمد وحیدی، ‘مصاف بی‌پایان با شیطان’ نوشته فتح الله نجارزادگان، ‘واژه‌های اخلاقی از اصول کافی’ اثر ابراهیم پیشوایی ملایری، ‘ابلیس دشمن قسم خورده’ به قلم علی محمدی آشنانی، ‘ریزش‌ها و رویش‌ها در مسیر دفاع از حریم ولایت’ اثر سید فضل الله میرشفیعی، ‘اصول الفقه’ به قلم محمدرضا مظفر و عباسعلی زارعی و ‘پژوهشی در باره اباصلت هروی (مذهب و شخصیت)’ اثر سیدحبیب الله حسینی عنوان دیگر آثار موسسه بوستان کتاب در بازار نشر است.

فراهنگ ۱۸۸۳**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۰۷۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.