تاسیسات فرآورشی جدید نفت خام در منطقه خارک ساخته می شود

نفت تولیدی میدان های فروزان، ابوذر و دورود ۱ و ۲ با ساخت تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارک به این تاسیسات منتقل و بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا فرآورش می شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی (شانا) ، مجری طرح تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارک با بیان این که تاسیسات فرآورش نفت خام سه میدان یاد شده در سال های گذشته راه اندازی شده است، گفت : هم اکنون تاسیسات فرآورش میدان های فروزان، ابوذر و دورود ۱ و ۲ جداگانه است که با توجه به قدمت تاسیسات فرآورشی آنها، تاسیسات ۲۰۰ هزار بشکه ای جدید جایگزین تاسیسات قدیمی می شود.

نادر کریمی واحدی تصریح کرد: ظرفیت تاسیسات فرآورشی جدید بر اساس برنامه تولید میدان های منطقه خارک طراحی شده و طرح های نگهداشت و جلوگیری از کاهش تولید در این میدان ها در حال اجراست.

کریمی با بیان این که تفاهمنامه طرح تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارک میان شرکت فلات قاره و کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران داخلی بسته شده است، افزود: قرارداد این طرح در قالب فاینانس میان بانک تجارت، شرکت سازه و همکار صنایع به صورت یی پی سی اف بسته می شود.

وی سرمایه موردنیاز برای ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی را حدود ۴۰۰ میلیون یورو اعلام و تصریح کرد: شرح کار این طرح تهیه شده است که پس از تایید شرکت ملی نفت ایران، قرارداد آن امضا می شود.

مجری طرح تاسیسات جدید ۲۰۰ هزار بشکه ای جزیره خارک، فرآورش نفت بر اساس استانداردهای روزآمد دنیا را از ویژگی های مهم ساخت این تاسیسات اعلام و تصریح کرد: با ساخت این تاسیسات جدید فرآورشی، نفت تولیدی منطقه خارک از نظر میزان سولفید هیدروژن (H2S) و نمک بر اساس استانداردهای بین المللی فرآورش می شود که این مهم، افزایش قیمت نفت صادراتی را در پی دارد.

کریمی گفت : با ساخت تاسیسات جدید فرآورش نفت خام، تاسیسات قدیمی جمع آوری که حدود سه دهه از ساخت آنها می گذرد، از رده خارج می شود.

وی دوره ساخت تاسیسات جدید فرآورش نفت خام منطقه خارک را سه سال اعلام کرد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.