تاسیس پارک “صنعتی ایران “و چین

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران از تاسیس پارک صنعتی ایران و چین خبر داد و گفت: ایران و چین همکاری های نمایشگاهی خود را افزایش می دهند.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرها اقتصادی و دارایی (شادا) ، بهروز علیشیری در پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و چین با اعلام اهم تفاهمات دو کشور افزود: در این اجلاس چهار کمیته همکاری های اقتصادی و تجاری، سرمایه گذاری و زیربنایی، تامین مالی و همکاری های استانی و منطقه ای تشکیل شد.
 
وی ادامه داد: در این اجلاس که با حضور نمایندگان ۳۵ دستگاه دولتی و خصوصی برگزار شد، تفاهمات و توافقات مثبت و سازنده ای جهت همکاری های اقتصادی، تجاری، علمی و فناوری بین ایران و چین انجام شد.

علیشیری با بیان اینکه، روابط تجاری ایران و چین در حدود ۱۴ میلیارد دلار است گفت: یکی از اهداف برگزاری این اجلاس افزایش حجم روابط تجاری تا مرز ۲۰ میلیارد دلار است که امیداوریم طی دو سال آینده که شانزدهمین اجلاس کمیسیون دو کشور برگزاری می شود، به این هدف برسیم.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود، سرمایه گذاری شرکت های چینی در طرح های اقتصادی ایران در حدود ۴٫۵ میلیارد دلار است که ضروری است این میزان سرمایه گذاری افزایش یابد.

علیشیری در خصوص تفاهمات این اجلاس نیز گفت: تاکید دو طرف بر اهمیت بسیار زیاد فروش نفت خام ایران به چین در همکاری های اقتصادی دو کشور و تاسیس یک کار گروه مشترک همکاری در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی بوده است.

وی ادامه داد: موافقت با تسهیل صدور و ارایه ویزا برای تجار ایرانی، تاسیس شرکت مشترک کشتیرانی بین دو کشور، توافق جهت احداث پارک صنعتی مشترک دو کشور، تشویق سرمایه گذاران چینی برای سرمایه گذاری در ایران، تبادل اطلاعات مرتبط با سرمایه گذاری خارجی از اهم تفاهمات بوده است.

معاون وزیر اقتصاد گفت: افزایش همکاری های بانکی از طریق افتتاح حساب، شعبه و دفتر نمایندگی بانک های دو کشور، تاکید بر ادامه روند تامین مالی طرح های ایران ازطرف چینی و توافق جهت پیگیری برای حل و فصل مشکلات موجود در این حوزه از دیگر موارد این تفاهمات بوده است.

وی گفت: قرار شد کار گروهی برای بررسی و توسعه هکاریهای اقتصادی، تجاری، نمایشگاهی و سرمایه گذاری به ویژه استان های معین دو کشور(خراسان رضوی و سینگ چیانگ) انجام شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.