تاکید وزیر کشورتونس بر بهبود وضعیت امنیتی

به گزارش ایرنا ، العریض که در صحن علنی مجلس ملی موسسان تونس به سئوالات نمایندگان این مجلس پاسخ می گفت، تلاش های نیروهای امنیتی تونس برای برقراری و تقویت امنیت در سراسر این کشور و احترام به حقوق انسان و قانون را قابل تقدیر دانست.

در روزهای اخیر برخی احزاب و جریان های سیاسی تونس از برخورد نیروهای امنیتی این کشور با مردم از جمله تظاهرات اخیر درمیدان ‘ حبیب بورقیبه’ پایتخت تونس و برخی استان ها انتقاد کرده بودند.

وی به افزایش روحیه نیروهای امنیتی تونس اشاره کرد و گفت که رویکرد دستگاه های امنیتی تونس در تقویت امنیت کشورناشی از روشن شدن اهداف و گزینه های پیش روی آنان است.

العریض به چالش های امنیتی تونس اشاره و خاطرنشان کرد که برای حل کامل مشکلات امنیتی نیاز به اجرای برخی اصلاحات ساختاری ، قانونی و سازماندهی امنیتی و تقویت نظارت و کنترل وزارت کشور هستیم.

وزیرکشور تونس با اشاره به برخی از نشانه های بهبود وضعیت امنیتی در تونس ، افزود: اعتصاب های غیرقانونی و بی حساب وکتاب در تونس از یک هزار و ۶۵۱ مورد در ماه مه گذشته به ۶۸۲ مورد در ماه ژوئیه گذشته رسید.

وی تاکید کرد که وضعیت امنیتی در تونس به اطمینان شهروندان و موفقیت برنامه های توسعه در استان ها بستگی دارد.

العریض در باره ‘ تندروی دینی’ در تونس گفت که حل این موضوع تنها به دست بخش امنیتی تونس نیست بلکه نیاز به اصلاحات فرهنگی و دینی شهروندان و ترویج ارزش هایی مانند اعتدال و تسامح است.

وزیر کشور تونس به موضوع بازداشت شیخ ‘ حسین العبیدی ‘ امام جماعت مسجد الزیتونه و اقدام او در قفل کردن درهای مسجد اشاره کرد و افزود: با شیخ العبیدی براساس اصل احترام به کرامت انسانی برخورد و حقوق قانونی او رعایت شد.

خاورم ** ۱۳۲۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۶۸۱۵۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.