تالار ˝عماد˝ با حمایت معاونت هنری تئاترشهر می‌شود

شنبه ۶ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

مدیر انجمن هنرهای نمایشی کرمان از تبدیل تالار ˝عماد˝ این استان iبه تئاتر شهر با کمک ۱۰۰ میلیونی معاونت هنری وزارت ارشاد خبر داد.

مسعود سلطانی‌زاده در رابطه با طرح تاسیس تئاترشهر در استان کرمان iبه خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: بعد از سی سال خدمت در عرصه هنرهای نمایشی یکی از موانع تئاتر را نبود سالن اختصاصی در این عرصه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دانم تاسیس تئاتر شهر در استان‌ها یکی از اساسی‌ترین و iبهترین خدمات معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی iبه گروه‌های تئاتر شهرستانی است. این طرح از اقدامات مثبتی است که منجر iبه مرکزیت تئاتر و دلگرمی گروه‌ها برای ادامه فعالیتهای خود می گردد.

وی با اشاره iبه حجم انبوه تولیدات نمایشی در استان کرمان در سال گذشته بیان نمود: اگر سالن مختص برای اجراهای تئاتر در هر استان وجود داشته باشد تکلیف گروه‌های تئاتری مشخص می‌شود و تولیدات مختلف برای سلیقه‌های گوناگون مردم در این سالن‌ها بروی صحنه می‌رود. سال گذشته در کرمان تولیدات نمایشی بسیاری ایجاد شد اما سالن برای اجرای نمایش‌ها نداشتیم.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی کرمان عنوان نمود: هنرمندان کرمان با دارا بودن قدمتی بالغ بر صد سال در عرصه هنرهای نمایشی حق داشتن تئاتر شهر را دارند. در کرمان تالار عماد در مجتمع چند منظوره انتظار برای فعالیت‌های گروه‌های تئاتری وجود دارد که سالنی غیر استاندارد برای فعالیت‌های ما است و علاوه بر تئاتر برای فعالیتهای دیگر نیز اختصاص داده می‌شود.

سلطانی‌زاده بیان نمود: معاون هنری ارشاد کمک صد میلیونی برای تبدیل شدن تالار عماد iبه تئاتر شهر کرمان را در دستور کار قرار داده‌اند و ۲ آبان کارشناسان مرکز هنرهای نمایشی iبه استان کرمان آمدند و موارد مختلف را بررسی نمودند.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.