تالار وحدت مکان بسیار مناسبی برای جشنواره فیلم فجر است/ کاهش جوایز رقابت ها را تنگاتنگ و با ارزش می سازد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ ۴شنبه ۱۰م آبان ۹۱،

کاهش جوایز جشنواره فیلم فجر با تنگ تر ساختن عرصه ی رقابت ها و همچنین ارتقای ارزش جشنواره رقابت ها را با ارزش و پر شکوه می سازد.

محسن علی اکبری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: جشنواره فیلم فجر به عنوان محلی برای رقابت بین فیلم سازان مطرح می شود تنگاتنگ شدن عرصه ی رقابت ارزش جوایز جشنواره فیلم فجر را بالا می برد در جشنواره های بزرگ دنیا سقف جوایز ۱۵ تا است در صورتی که در جشنواره فیلم فجر این تعداد گاه به ۵۰ نیز می رسد.

وی افزود: کاهش جوایز در واقع فقط افراد مستحق در این عرصه را به جایزه می رساند و در ابتدا نیز جشنواره فیلم فجر خود با ۱۳ جایزه شروع به کار کرد ولی هر سال با اضافه شدن رشته های مختلف به جشنواره این جوایز افزایش پیدا کرد.

این تهیه کننده عنوان کرد: حذف بخش های اضافی در واقع به ابهت جشنواره کمک می کند و بخش سینمای ایران را پررنگ تر از گذشته نشان می دهد.

علی اکبری تصریح کرد: برگزاری جشنواره در تالار وحدت به جای برج میلاد به با شکوهمند تر شدن آن لطمه ای نمی زند زیرا تالار وحدت به عنوان یک تالار شناسنامه دار مکان برای فرهنگ و هنر ما محسوب می شود و هم چنین از حضور افراد نامربوط به جشنواره نیز با این حرکت جلوگیری می شود.

وی اظهار داشت: حضور غیر هنرمند در فضای جشنواره به نوعی از ابهت جشنواره می کاهد و به همین دلیل فضای تالار وحدت فقط در صورت حضور هنرمندان و مدیران سینمایی مناسب است.

این تهیه کننده عنوان کرد: اجرای بحث اقتصاد مقاومتی در جشنواره به معنای کم هزینه کردن برای آن نیست زیرا که هنر و فرهنگ ما به اندازه ی کافی در فقر و بی بضاعتی به سر می برد مقصود از بیان این کلمات صرفه جویی و ممانعت از ریخت و پاش های اضافی در جشنواره است./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.