تاملی بر شخصیت بیمار گونه بزه کاران – اخبار اجتماعی

یکی از ابعاد بزه کاری، فارغ از فعل مجرمانه آن موضوع نا متعادل بودن وضعیت روانی و روحیات بیمارگونه ی مجرمان است.

یک جامعه شناس گفت: بزه کاری ناشی از اختلالات روحی و روانی در برخی از شخصیت های روان پریش، اغلب قابلیت تشخیص در دوران نوجوانی و زیر ۱۸ سال را دارا می باشد.
ابراهیمی مقدم، جامعه شناس و آسیب شناس حوزه اجتماعی در بررسی بزه کاری ناشی از اختلالات روحی و روانی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: یکی از نکات کلیدی در رابطه با این طیف از شخصیت های بزه کار، واکاوی روحیات و خلقیات افراد این چنینی و اهتمام در روان درمانی این افراد از طریق مددکاران، متخصصان و روانشناس و روانپزشک است.
این آسیب شناس حوزه اجتماعی در ادامه عنوان کرد:در واقع سرخوردگی ها، مشکلات حل نشده، فشار ها، استرس ها و ضربات روحی و عاطفی تجربه شده این افراد در طول زندگی شان، تعادل روحی و روانی آنها را برهم می زند و آنها را مستعد به اقدامات مجرمانه می سازد.
وی در ادامه تصریح کرد: گروهی از این افراد،‌ با نگاه و تحلیل بیمارگونه ی خود، از محیط و بستر پیرامونی خویش، در کنار کسب منافع شخصی حاصل از اقدامات مجرمانه خود، به نوعی به دنبال انتقام جویی و انتقام گیری از نداشته ها و سرخوردگی های تجربه شده خویش از جامعه هستند.
ابراهیمی مقدم در نهایت افزود: در کنار تمهیدات سلبی و قهر آمیز و اعمال مجازات در قبال اقدامات و رفتارهای هنجار شکن و مجرمانه این گروه، روان درمانی شخصیتی این طیف از بزه کاران می تواند بار و وزن تحرکات و افعال مجرمانه و غیر اجتماعی در آنها را کاهش دهد./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.