تاکسی صدا، آلودگی صوتی خیابان‌های شهر لندن را به موزیک زنده بدل کرده است

AiAiAi، تولید کننده خوش نام هدفون به کمک طراح یوری سوزوکی یک تاکسی منحصر به فرد و جذاب با نام Sound Taxi را خلق کرده‌اند که وظیفه آن تبدیل آلودگی صوتی محیط به موزیک زنده است. همه جای این تاکسی مشکی رنگ از اسپیکر و تجهیزات صوتی پوشانده شده است. هدف از طراحی و ساخت این تاکسی تبدیل آلودگی صوتی خیابان‌های لندن به موزیک زنده است. برروی سقف این خودرو میکروفن‌ کار گذاشته شده که صدای آزاردهنده محیط را دریافت و از طریق نرم‌افزار خاصی نویز محیط را تجزیه و تحلیل نموده و سپس به موزیک تبدیل می‌کند.

بدنه این تاکسی از اسپیکر، شیپور و دیگر ابزارهای پخش صدا پوشیده شده است. نکته جالب توجه در مورد این تاکسی این است که موزیک از قبل ضبط شده از طریق آن پخش نمی‌شود بلکه براساس صدای محیط و دریافت و تجزیه و تحلیل آن، موزیک خلق و در همان زمان پخش می‌شود. طراح نرم‌افزار این سیستم، Mark McKeague از سیستم Ableton Live برای تبدیل صدا به موزیک بهره برده است.

sound taxi

طراحان این خودرو چند روزی در شهر لندن حرکت کرده و به ضبط نمونه‌های صدای محیط پرداخته‌اند و پس از تجزیه و تحلیل صداها، سیستم را راه‌اندازی کرده‌اند. حالا این تاکسی در شهر لندن می‌چرخد و صدای آزاردهنده خیابان‌های را به موزیک دوست‌داشتنی بدل می‌کند.

بد نیست به نمونه موسیقی تولید شده توسط این تاکسی گوش جان فرا دهید:

نظر شما در مورد این ایده خلاقانه چیست؟


زومیت – زومیت – IT News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.