تاکنون ۵ استان برای میزبانی جشنواره فجر اعلام آمادگی کردند

۲ م دیماه ،

مدیر امور استان‌های جشنواره فجر:

سینماپرس-گروه سینما/ تاکنون ۵ استان برای میزبانی همزمان سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر آمادگی خود را اعلام کردند.استان های خراسان رضوی، کردستان، کرمانشاه، گیلان، از جمله استان های می باشند که تاکنون آمادگی خود را برای میزبانی فجر سی و یکم اعلام کردند.

به گزارش سینماپرس؛ مهدی حقیقی مدیر امور استان های جشنواره در گفت و گویی با اعلام این خبر افزود: در صددیم همزمان با برگزاری جشنواره بین المللی فیلم فجر در تهران در استان هایی که امکان و شرایط برگزاری جشنواره را داشته باشند این اتفاق سینمایی به صورت همزمان برگزار شود.

وی ادامه داد: امسال به سبب تغییر در نمایش فیلم ها به صورت کپی ۳۵م م و اکران دیجیتال فیلم ها در سالن های سینمایی در انتخاب استان ها قطعا، دشواری های وجود دارد که تعامل و مساعدت جدی تر مدیران استانی اعم از استانداری ها و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را می طلبد.

مدیر امور استان های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر خاطر نشان ساخت: تا این تاریخ از بین استان های کشور فقط، ۶ استان شامل: استان های خراسان رضوی، اصفهان، کردستان، کرمانشاه، قم و استان گیلان به تجهیزات فنی مورد نیاز در سالن های سینماها برای نمایش فیلم های جشنواره مجهز می باشند.

وی با بیان اینکه استان های خراسان رضوی و اصفهان سابقه و تجربه برگزاری جشنواره فجر را دارند اضافه کرد: استان های فارس، خراسان جنوبی، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان که سابقه برگزاری جشنواره فجر را در سال های قبل داشته اند، متاسفانه سینماهای این استان ها فاقد تجهیزات فنی مورد نیاز می باشند و با توجه به آمادگی موسسه سینماشهر برای همکاری در این خصوص با مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با مسئولان و مدیران این استانها مذاکره کرده ایم تا در صورت تمایل هر جه سریعتر نسبت به انجام این مهم اقدام خواهد شد.

حقیقی گفت: امیدواریم در شرایط کنونی با توجه به علاقمندی مدیران استان هاو فاکتور برخورداری این استان ها از امکانات پخش دیجیتال در سینماها، جشنواره سی و یکم فیلم فجر را در سطح هشت استان کشور برنامه ریزی کنیم.

شایان ذکر است؛ سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ ۱۲ لغایت ۲۲ بهمن ماه به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏کند.
انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۹۳۵


شبکه خبری سینمای ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.