تاکید بر ایمنی برق در آواربرداری مناطق زلزله زده

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز گفت: موارد ایمنی برق باید در آواربرداری مناطق زلزله زده و چادرهای اسکان موقت رعایت شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ، علی اکبر برقی مقدم افزود: گروه های برق تبریز برای ایمن سازی ۲۵ روستای آسیب دیده اطراف تبریز، با توزیع بروشورهای متعدد نسبت به آگاه سازی رانندگان ماشین آلات آواربرداری و ساکنان چادرهای اسکان موقت اقدام کرده اند.

وی رعایت نکردن حریم شبکه های برق را از دلایل بروز حادثه در چنین مواردی بیان و تشریح کرد: جمع کردن آوار در زیر شبکه فشار متوسط ۲۰ کیلوولت، فاصله این شبکه ها را با خودروها کاهش می دهد که این کار بسیار پر خطر است و می تواند آسیب های جبران ناپذیری به رانندگان وارد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق شهرستان تبریز کاهش آسیب به شبکه های فشار ضعیف را در هنگام آوار برداری، از چالش های مهم ذکر کرد و ادامه داد: خاک برداری اطراف تیرهای برق باید با احتیاط صورت گیرد که موجب افتادن تیرها نشود و این از مواردی است که رانندگان باید رعایت کنند.

وی از آموزش مصرف صحیح انرژی برق در چادرهای امدادی خبر داد و افزود: برق تبریز پس از برق رسانی به چادرها و رفع خطرهای احتمالی در مناطق زلزله دیده، هم اکنون آموزش های لازم را به افراد ساکن در چادرها به ایمن سازی چادرها ارایه می دهد.

برقی مقدم تصریح کرد: این آموزش ها شامل عایق بندی صحیح انشعاب های چادرها، استفاده از لامپ های کم مصرف و به حداقل رساندن استفاده از گرماسازها جهت گرمایش و پخت و پز درون چادر هاست که خطر آتش سوزی در چادرها را کاهش می دهد.

وی استفاده از گرماسازهای  برقی را در داخل چادرها غیر ایمن و با بازدهی کم توصیف و تاکید کرد: استفاده از این وسیله، افزون بر احتمال وقوع آتش سوزی، موجب افزایش بیش از حد مصرف انرژی و در نهایت آسیب دیدگی تاسیسات و تجهیزات شبکه برق خواهد شد./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.